factuur Imewo 2008 - 2009

Maartenvdm
Topic Starter

factuur Imewo 2008 - 2009

#1 , 22 aug 2012 22:03

Hallo,

Ik heb via een deurwaarder een afrekening ontvangen van Imewo voor de periode 26 juli 2008 - 13 januari 2009.
Dit is een factuur op datum van 25 februari 2011.

De deurwaarder heeft me eind vorige maand een aanmaning tot betaling toegestuurd via de post (niet aangetekend).
Ik heb ze opgebeld en heb deze middag via mail de desbetreffende facturen ontvangen.
Ik ben sinds die periode door omstandigheden meerdere keren moeten/willen verhuizen:

Ik heb op dat eerste adres gewoond van +-26 juli 2008 (voor zover ik mij goed herinner) tot 31 oktober 2010,
Hierna ben ik verhuisd naar woning 2 en heb daar gewoond van 1 november 2010 tot januari 2011,
In woning 3 heb ik gewoond van 1 februari 2011 tot 31 oktober 2011,
In woning 4 heb ik gewoond van 1 november 2011 tot op heden.
Nu ben ik bij mijn huidige vriendin ingetrokken en de aanvraag tot domiciliering is ingediend.

dit hierboven puur informatief en om aan te tonen dat dit een factuur is van een adres waar ik al een paar jaar niet meer woon en waarna ik reeds meerdere malen verhuist ben.

Door al deze verhuizingen heb ik geen facturen meer van dat eerste adres.
Ik ben wel zeker dat ik al mijn facturen steeds betaald heb, met inbegrip van een slotfactuur bij vertrek.

Dien ik deze betaling te aanvaarden en gewoon te betalen of kan ik mij hier (met een geldige reden) tegen verzetten?
Dinsdag vertrek ik op reis en ik hoop dat iemand mij voor die dag al iets verder kan helpen.
Alvast bedankt!
Maarten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2012 22:05

U bent zeker maar kan u dat bewijzen?
Zijn bij verhuis steeds de meterstanden doorgegeven?
Gezien uw verhuizen was u overal gedomicilieerd?
U kan aan de bank uw rekeninguittreksels opvragen tot 10 jaar terug dan ziet u direct of de betalingen wel zijn gebeurd.
Ook aan die maatschappij een lijst met bedragen en data waarop u betaald hebt.
Normaal gaat u aanmaningen gekregen hebben... maar dan moet u een wettig adres hebben... en gezien nu aanvraag tot domiciliëring kan de deurwaarder u terug vinden.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 22 aug 2012 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 aug 2012 22:10

Heel eenvoudig: kijk uw bankuittreksels na of vraag ze op bij bank indien je ze niet meer hebt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Maartenvdm
Topic Starter

#4 , 23 aug 2012 22:06

In die periode woonden we pas samen en moesten we wat meer op onze uitgaven letten, daarom heb ik steeds alle betaling zelf betaald en had ik alles goed in de gaten en onder controle.
Bij verhuis zijn inderdaad steeds de meterstanden doorgegeven en werd alles correct afgesloten.

Ik was op elk adres volledig correct gedomicilieerd, ik heb mijn aanmaningen op mijn laatste adres ontvangen. Nog niet op het adres van mijn vriendin, aangezien dit nog niet officieel in orde is.

Als alles betaald is en aangezien ik bij vertrek een slotfactuur gekregen heb, en aangezien ik dus sinds eind 2010 niet meer bij die leverancier aangesloten ben vroeg ik mij af of ze mij zomaar nog een rekening kunnen sturen?
ik ga in elk geval alles opvragen en nakijken.

Terug naar “Andere”