Beëindiging fitness abonnement

Mirabelleke
Topic Starter

Beëindiging fitness abonnement

#1 , 27 dec 2011 12:09

Ik was iets meer dan een jaar lid van Mc Fitness in Ekeren.

Wegens persoonlijke redenen kon ik vanaf juni niet meer gaan trainen.
Ik heb nog 3 maand braaf mijn lidgeld betaald, maar kreeg toen medische problemen (schouderkwetsuur) en gezien het er niet naar uitzag dat ik snel terug zou kunnen gaan heb ik de domiciliëring stopgezet. Ben momenteel nog steeds in behandeling bij een kinesist.

In oktober kreeg ik een aanmaning (niet ondertekend, zelfs geen afzendadres) om te betalen binnen de 7 dagen anders zouden ze een incassobureau inschakelen. Ik heb gebeld, mijn uitleg gedaan dat ik 3 maand betaald heb zonder 1 keer te kunnen gaan en dat ik nog altijd niet kan dus ook niet betaal. Persoon aan telefoon zou het doorgeven aan bureau en lidmaatschap stopzetten.

In november opnieuw een aanmaning (eveneens niet ondertekend) met dezelfde dreigementen. Heb onmiddellijk via hun eigen website, gezien er geen mailadres nog afzendadres opstond gestuurd met heel den uitleg. Eén dag later telefoon, mevrouw u hebt een achterstand in betaling. Heb nogmaals de uitleg gedaan dat ik niet KAN komen dus ook niet betaal voor iets wat ik niet kan doen. Nogmaals zou men mijn lidmaatschap stopzetten.

Gisteren nog maar eens een aanmaning met dreiging incassobureau in te schakelen, weer niet ondertekend, staat wel een adres in het piepklein genoteerd. Vanmorgen nog maar eens een telefoontje gekregen dat ik achterstand heb en dat ze een incassobureau gaan inschakelen.

Ditmaal was de brief niet van Mc Fitness maar van Basic-Fit. Ik ben dus nog wel lid voor mijn achterstand maar heb nooit een schrijven gehad dat ze van naam gewijzigd zijn. Ik heb niets te maken met Basic-Fit, dus weiger ook de 64,5 euro achterstand (voor het niet kunnen gaan trainen) te betalen.

In hoeverre kunnen ze mij de duvel aandoen en hun geld (waar ze mijns inziens zeker geen recht op hebben) eisen.
Als je je lidmaatschap niet betaalt geraak je zelfs niet binnen door het poortje.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2011 12:36

Ik lees nergens dat je uw abo hebt opgezegd via AS. Je hebt alleen de betalingen stopgezet.
Wat zeggen de algemene voorwaarden over opzeggen? Ik heb niet de indruk dat je die al eens gelezen hebt.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2011 14:39

Uw redenering: "ik kan niet gaan dus ik betaal niet" is juridisch fout.

Het feit dat u niet kan gaan ontslaat u niet van uw verplichting om uw abonnementsgeld te betalen.

Reclame

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#4 , 21 jan 2012 19:50

Beste,

- voor welke duur bent u de overeenkomst aangegaan?
- wat staat er in de algemene voorwaarden over vroegtijdige beëindiging?
- waarom heeft u niet in elk geval per aangetekend schrijven uw contract opgezegd? Een telefoongesprek is de volgende dag vergeten...

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Annelies1989

#5 , 10 aug 2012 12:02

Hey,

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Heb ook mijn lidmaatschap vroeger beeindigd dan dat jaar.
Maar ik heb dit wel via een aangetekende zending gedaan.
Ook al meerdere malen via email contact gehad en ze lezen precies gewoon over al mijn vragen en uitleg over.

Nu zou ik ongeveer 160€ aan hen moeten betalen.
Maar heb dit tot nu toe nog niet gedaan.

Wat kunnen ze mij maken?

Terug naar “Andere”