klacht ivm Telecomprovider X

wimpie6
Topic Starter

klacht ivm Telecomprovider X

#1 , 19 apr 2012 15:54

hopelijk kan iemand me helpen en wil hij even mijn verhaal lezen

korte geschiedenis/overzicht
1. In November 2010 wil ik overstappen voor telephonie en internet van X naar Telenet omwille van een voordeelpakket (shake incl Digitale TV). Ik contacteer dus mijn X consulent met de vraag tot wanneer ik eigenlijk een contract heb en wat de boete is bij een vroegtijdig verbreken. Hij betreurt dit en doet een voorstel met een vernieuwd internet pakket en een verbeterde vaste lijn formule waardoor de huur van de lijn niet meer aan Belgacom betaald moet worden.

ik ga in op dit aanbod, ik weet dat mijn Belgacom contract nog liep tot in Juli 2011 maar dit zou bijna gecompenseerd worden door de 4 of 5 maanden gratis abonnement van X. (ter info, voor de vaste lijn werkt X samen met Y,)

tot hier alles ok. Ik heb op mail de vraag of ik zelf mijn Belgacom lijn moet opzeggen maar dit was niet nodig (antwoord heb ik ook op mail)

In augustus krijg ik echter opnieuw een Belgacom factuur voor de huur van de vaste lijn. Ik contacteer mijn Xconsulent om te checken wat er fout is, want op dat moment betaalde ik meer dan voordien en dat was echt niet de bedoeling. Ik zoek ook wat papieren en vind volgende brieven:

- op 1 Februari heb ik een brief ontvangen van Y met de melding dat mijn Internet Basic + Voice geactiveerd was

- op 12 Januari heb ik van Belgacom een brief ontvangen met titel: "Bevestiging van nummeroverdracht naar een andere operator"
hierin staat:
we hebben uw aanvraag tot overdracht van de nummer xxxxxxxx goed ontvangen
we bevestigen dat het zal worden gedeactiveerd op het netwerk van Belgacom op de datum meegedeeld door uw nieuwe operator

blijkbaar is dit laatste nooit gebeurd. Y heeft nooit een bevestiging gestuurd naar Belgacom dat de lijn overgenomen was.

Ondertussen bleef ik dus 3-maandelijks facturen ontvangen van Belgacom,

ik bel naar X met mijn probleem --> geven me gewoon een nr van Mobistar --> die steken de schuld op Belgacom --> bellen met Belgacom geen gehoor --> op vraag van Y moet ik aangetekend schrijven sturen naar Belgacom --> brief terug met melding dat het probleem bij Y zit --> opnieuw bellen met Y --> in Januari 2012 heb ik eindelijk een eindafrekening gekregen van Belgacom en was alles geregeld.

Nu is mijn vraag naar X dat zij me minstens 120 Euro moeten betalen (6 maand abonnements geld aan Belgacom + 12 Euro aangetekend schrijven naar Belgacom) Dit geld heb ik betaald door een fout van hun (eigenlijk een fout van Y maar daar heb ik niet rechtstreeks een contract mee). Ik wacht nu al bijna 2 maand op een antwoord zonder resultaat. Wat kan ik nu doen?

kan ik dit winnen via een advocaat? heeft dit nut? of bestaat er een risico dat ik dan misschien nog meer geld kwijt ben?
Het gaat maar over 120 Euro maar het is meer het principe, zij maken keiveel winst en ik draai op voor hun fouten en slechte service.

Ik heb hun consumer service al een mail gestuurd dat ik mijn klacht over hun slechte service aan het posten ben op elk forum maar zelfs dit zet ze niet aan om een antwoord te sturen, volgens mij is dus de volgende stap via een advocaat of zijn er nog andere oplossingen?

alvast bedankt voor de reacties
Wim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 19 apr 2012 20:47

ombudsman voor telecommunicatie contacteren

Vandebos

#3 , 19 apr 2012 22:18

Probleem posten op het forum van http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;, daar zijn professionele contacten van de grote providers aanwezig wiens taak bestaat uit het oplossen van de flaters van hun telefoondesk medewerkers.

Reclame

hajo

#4 , 23 apr 2012 12:26

@ Vandebos
Ik heb ook een klacht over Euphony.
Op http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; bestaat echter geen sub-forum voor EUPHONY. Of heb ik iets niet goed gezien?
Helaas heb ik hier (in dit juridischforum) niets gevonden over "onmiddelijke beëindiging bij wanprestatie". Graag nadere info.

Groeten

Drone

#5 , 23 apr 2012 14:38

http://www.tik.be/forum/viewforum.php?f ... a30f643f91" onclick="window.open(this.href);return false;

daboytommy

#6 , 23 apr 2012 16:42

het lijkt mij dat uw aanspreekpunt een verdeler is en uw verkoper. Die blijft dan ook uw aanspreekpunt bij problemen en gezien u schriftelijke sporen hebt van wat werd overeengekomen lijkt X mij aansprakelijk

Terug naar “Andere”