Opzegging contract creche omwille van dringende redenen

cinnamon
Topic Starter

Opzegging contract creche omwille van dringende redenen

#1 , 13 mar 2012 11:16

Wie kan mij hier een antwoord op geven?

Wij hebben vandaag per aangetekend schrijven het contract met de creche waar onze zoon naar toe gaat opgezegd omwille van enkele, in mijn ogen dringende redenen.
Er zijn enkele feiten gebeurd met onze zoon in de creche die niet door de beugel kunnen...

Er is reeds een klacht ingediend bij Kind & Gezin en zij gaan de zorginspectie er onaangekondigd op af sturen.

In het reglement v.d. creche staat vermeld dat ze opzeggingstermijn 10 weken bedraagt, doch wij wensen dit op 3 weken te doen omwille van die dringende redenen.
Zo zal hij heel de maand maart nog naar de creche gaan.

Kunnen zij nog eisen dat wij de resterende 7 weken dienen te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mar 2012 11:57

Zij de dringende redenen bewijsbaar? Zijn er vaststellingen gemaakt van bvb slagen/verwondingen? Zijn die bepaalde zaken door Kind & Gezin erkend?

Een vraag die een rechter direct zal stellen indien u een verminderde opzegtermijn zou claimen omwille van dringende reden, is waarom die dringende reden niet zo dringend is dat u het contract met de creche verbreekt. maw: wat doet u ertoe leiden dat, ondanks de dringende redenen, uw kind daar nog veilig gedurende 3 weken kan gaan, maar geen 10 weken.

Ik ben geen expert consumentenrecht, maar dat zijn de eerste bezwaren die ik hierbij heb...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2012 12:14

En uit wat bestaan die 'zogenaamde' bewijzen.
In uw ogen dringend welke zijn dat dan?

Reclame

Terug naar “Andere”