Grensarbeider

Kylian
Topic Starter

Grensarbeider

#1 , 07 mar 2012 20:12

Beste, Ik ben Belg en ga een woonst kopen in Nederland en me daar ook vestigen, mijn hoofdberoep is voor een vaste werkgever in Belgie, dus ik zal daarvoor ook in Belgie moeten belastingen betalen, mijn bijberoep is een internetzaak die ik dus van thuisuit zal uitvoeren, in Nederland dus, nu vroeg ik me af waar ik belastingen, sociale lasten en btw moet afdragen voor mijn bijberoep?

Alvast dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2012 21:01

ik VERMOED dat het als volgt gaat (ken er iets van, maar de details en uitzonderingen niet):
- je wordt belast in België, gezien je hoofdbezigheid werken in belgië is.
- je inkomsten worden BELAST aangegeven in nederland, die belasting zal heffen op je totale inkomsten, waarbij het inkomen belast in belgië meetelet voor de hoogte van de belastingen, maar niet om daar ook nog eens belastingen te heffen (gezien het dubbelbelastingsbedrag)

Dus fictief land A:
schijf boven 20000 euro: 50% belastingen
tussen 0 & 20000 euro : 30% belastingen

ALs je nu in land B 30000 euro verdient en nog 5000 euro in land A, dan zal je in land A nog 2500 euro belastingen betalen, gezien die eerste 30000 niet meer belast wordt, maar je wel geteld wordt op basis van 35000 euro totaal verdiend inkomen.

Reclame

Terug naar “Andere”