Onlangs had ik besloten, na ekele jaren, om de overstap van Telenet naar Belgacom te maken, simpel omdat het goedkoper is
in een pack waar wij voldoende aan hebben.
Dus ik deed de opzeg bij telenet en vulde de online aanvraag in van Belgacom, omdat die extra voordelen biedt.
Daarbij kon ik kiezen om de installatie volledig zelf te doen, dat werd dan nog eens gechecked aan de hand van mijn adres,
en omdat ik wel wat kennis heb in die dingen en dus geen verlof moest nemen om een installateur te ontvangen, was die keuze mij ideaal.
Het pakket zou mij bezorgd worden per post (tegen betaling, waar voorheen nergens sprake van is, maar kom) op 27/02/2012.
Activatie zou dan (onder voorbehoud) op 29/02/2012 zijn.
Gisteren kreeg ik de verwachte brief van Belgacom met op de eerste pagina in het groot en onderstreept dat er toch een technieker dient langs te komen. Een volgend blad, over de digitale tv, vermeld dat er GEEN technieker dient langs te komen en activatie op 29/02/2012 zal gebeuren om 18u. Een derde blad, over het pack digitale tv + internet (wat we bestelden) vermeld dat voor de aansluiting een technieker dient langs te komen, en dat op 30/03/2012.
Ik heb onmiddellijk naar hun klantendienst gebeld, waar na een resem selecties te doorstaan, geduldig wachten tot er een medewerker beschikbaar was (5 minuutjes maar) en mijn hele verklaring en vraagstelling had duidelijk gemaakt, de dame aan de lijn me vriendelijk doorschakelde naar de technische dienst, hoewel ik geen technisch probleem had, maar me dan echt doorschakelde naar het keuze-menu waarmee alles begon!
Na de hele rimram nogmaals te doorlopen kreeg ik dan toch iemand aan de lijn die voor verduidelijking kon zorgen.
Een technieker was wel degelijk nodig, daar moest een meerderjarig persoon voor thuis zijn en dat kon ten vroegste op 30/03/2012,
en dus een maand later dan de datum die mij, weliswaar onder voorbehoud, werd meedegedeeld bij inschrijving.
Als welkom bij de nieuwe provider kan dat tellen vind ik, en ik neem zoiets dan ook niet.
Mijn opzeg bij telenet werd geanulleerd en in het slechtste geval doorloop ik dan de procedure waarbij ik Belgacom binne 14 dagen kan opzeggen.
Nu is mijn vraag: maandag komt het installatiepakket , tegen betaling, aan. Neem ik dit nog in ontvangst of weiger ik dat.
Ik ben niet zinnens het verzenden van goederen te betalen die niet van toepassing gaan zijn.
Ik ben ook niet van plan nog een euro te spenderen aan Belgacom. Is het daarom een noodzaak om aangetekend af te zien van de overeenkomst, en mocht dat zo zijn, kan ik die kost op Belgacom verhalen?
Ik ben echt kwaad op Belgacom en neem het tijdsverlies en leugenachtige manier van omgang zeer kwalijk.
Het laatste wat ik ga doen is een euro spenderen aan hen, of ten gevolge van hen.
Desnoods mag daar een rechtbank aan te pas komen.