brief advocaat uit Duitsland

MaVi
Topic Starter

brief advocaat uit Duitsland

#1 , 14 sep 2011 13:14

Een aantal jaren terug kocht ik via e-Bay een startmotor bij een bedrijf uit Duitsland.
In de prijs was een "pand" voor het geval de oude, defecte startmotor niet zou worden teruggestuurd naar het bedrijf in Duitsland.
Gezien het terugsturen van de oude startmotor me meer ging kosten dan dat pand heb ik de oude, defecte startmotor niet teruggestuurd.
Nu krijg ik ondertussen brieven en aanmaningen van een advocatenkantoor in Duitsland, onder de arm genomen door dat bedrijf, dat ik x, y en z kosten moet betalen omdat ik die startmotor niet heb teruggestuurd, omdat de advocaat moet betaald worden,...
Deze brieven zijn in het eentalig Duits en daar begrijp ik dus zeer weinig van.
Het probleem is dat via eBay de originele advertentie niet meer te achterhalen is omdat het al zolang geleden is en ik dus de algemene voorwaarden van die transactie niet meer kan achterhalen. Ik kan dus ook mijn gelijk niet meer bewijzen, noch het hunne toegeven.
Wat valt aan dit verhaal te doen? Negeren? Is de redelijke termijn overschreden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 14 sep 2011 14:07

Wat is 'een aantal jaar geleden'?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2011 14:10

Ebay heeft een feedback systeem. Heeft U feedback gekregen voor deze transactie?

Reclame

mava105

#4 , 14 sep 2011 14:52

Deze brieven zijn in het eentalig Duits
Is er dan ook een twee of meertalig Duits? :lol:

MaVi
Topic Starter

#5 , 14 sep 2011 18:05

Als ik me goed herinner was die aankoop eind 2008, begin 2009.
Voor die transactie heb ik goede feedback gekregen.
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Als je je lege bierbak niet gaat terugbrengen krijg je toch ook geen advocaat in je brievenbus?

Lanox

#6 , 14 sep 2011 21:10

Dan heeft U dus bewijs gekregen dat Uw deel van de transactie afgehandeld was.
Ik betwijfel trouwens ten zeerste dat de koper enige andere verplichtingen heeft dan de overeengekomen aankoopprijs te betalen bij een transactie via Ebay.

MaVi
Topic Starter

#7 , 15 sep 2011 11:47

Och ja, ik zie wel. Ten eerste moeten ze maar hun aanmaningen in de gepaste landstaal versturen zodat ik begrijp wat ze zeggen. En ten tweede wil ik ze nog met een rechtzaak zien afkomen en dan bewijzen dat ik één of andere voorwaarde niet zou vervuld hebben. Ik heb betaald én ik heb pand betaald voor het onderdeel dat ik in principe diende terug te sturen, dus ik snap het probleem niet.

jojan

#8 , 15 sep 2011 12:34

Waarom zou een Duitse firma of advocaat u brieven in het Nederlands moeten sturen?

Oude Belg

#9 , 16 sep 2011 09:27

Och ja, ik zie wel. Ten eerste moeten ze maar hun aanmaningen in de gepaste landstaal versturen zodat ik begrijp wat ze zeggen.
Ik verkoop niets meer aan Chinezen. Ik moet eerst de taal nog leren. Internationaal zakendoen wordt een verschrikking : er zijn ongeveer 6.800 gekende talen over de hele wereld. Daarvan zijn 2.261 gebaseerd op een geschreven systeem, de anderen bestaan enkel onder gesproken vorm. Dat wordt blokken..... :twisted:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

MaVi
Topic Starter

#10 , 20 sep 2011 10:19

Het is dan ook niet het bedrijf in kwestie dat me heeft gecontacteerd om het probleem uit te klaren. Ze hebben meteen een advocaat op me afgestuurd, zonder dat ik nog in de mogelijkheid verkeer om na te gaan of hun aanklacht terecht is.
Ze moeten dan maar een rechtzaak opstarten en me officieel aanklagen.

Terug naar “Andere”