voorschot hotel ( kwijt)

Stepke
Topic Starter

voorschot hotel ( kwijt)

#1 , 06 mar 2007 15:07

Even uitleggen.

Wij wenste in augustus op vakantie te gaan naar Oostende .
Een tweetal weken geleden heb ik naar een hotel gebeld om een kamer te reserveren en heb de dag nadien een voorschot gestort op de rekening van dat hotel ( of die uitbater ) .
Het viel me wel op dat ik nu in??ns meer voorschot moest betalen dan de andere jaren .
Maar heb het toch gedaan .

Eergisteren bel ik naar het hotel om te vragen of ze mijn voorschot hebben ontvangen .

Een persoon nam op en vertelde dat hij de nieuwe eigenaar is sinds een week, aangzien hij het hotel aan het verbouwen was , kon hij niet onmiddelijk kijken of het voorschot op de rekening stond , hij zou me nog opbellen .

Nu twee dagen later nog geen bevestiging dat het voorschot op zijn rekening staat.

Nu begin ik me toch zorgen te maken hoor ,.
ik vind het vreemd dat die vorige eigenaar dus ( twee weken geleden ) met mij een voorschot afgesproken heeft terwijl hij de week nadien zijn zaak heeft overgelaten , en dan was het voorschot ook nog hoger dan normaal.

Ik heb dus een vermoeden dat het voorschot in de zak van de vorige eigenaar is verdwenen .

Is dit mogelijk ?

Ik ga daar al drie jaar naartoe , en steeds moest ik wel het voorschot op dezelfde rekeningnummer storten , zodus moet toch te achetrhalen zijn van wie die rekeningnummer is .

Hoe kan ik aan het rekeningnummer zien bij welke bank deze man is ?

Welke stappen kan ik ondernemen indien blijkt dat het voorschot in de zak van exeigenaar is verdwenen ?

Groeten .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stepke
Topic Starter

#2 , 07 mar 2007 21:25

Vandaag toch een bericht gehad dat alles in orde is . :)

Zodus post gesloten .

j.demoor

#3 , 08 mar 2007 11:56

Hier vindt u de ?protocolnummers? van de banken:
http://www.nbb.be/pub/03_00_00_00_00/03 ... ?l=nl&t=ho

?Art.1377.Wanneer een persoon die bij vergissing meende schuldenaar te zijn, een schuld betaald heeft, is hij gerechtigd het betaalde van de schuldeiser terug te vorderen...Art.1378.Indien hij die ontvangen heeft, te kwader trouw was, moet hij niet alleen het kapitaal teruggeven, maar ook de interesten of de vruchten, te rekenen van de dag van de betaling.?(Burgerlijk Wetboek).

Reclame

Terug naar “Andere”