Factuur opleidingcentrum

leendert86
Topic Starter

Factuur opleidingcentrum

#1 , 20 mei 2011 16:16

Beste,
Graag had ik wat advies gehad over een factuur, het gaat over een betaling voor een opleiding bij X.
Ik was vorige jaar in september een opleiding gestart van 8 maanden van X, dit zou ongeveer 800€ kosten.
Maar net voor het begin van de cursus kreeg ik een werkaanbieding waardoor ik enkel de eerste lesdag heb mee gevolgd, ik heb enkele dagen later verwittigd dat ik niet met de opleiding zou verdergaan. Nu vragen zij mij om toch om 160€ te betalen, met ondertussen al 100+ euro aan intrest en andere kosten. Ik zou volgende maand hiervoor naar de vrederechter moeten.
Nu vroeg ik mij af of zij het recht hebben om mij 160€ aan te rekenen, en of het de moeite is om naar de vrederechter te gaan of dat ik het bedrag gewoon moet betalen.
hopelijk kan iemand mij helpen.

[namen verwijderd, lees forumregels:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 20 mei 2011 16:22

U moet eens kijken wat er in de overeenkomst staat.

Daarin staan aangerekende bedragen in geval bij wanbetaling. Zo niet, dan wordt er de wettelijke intrest aangerekend.
Zo kan u rekenen of de vermelde bedragen kloppen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mapleleiah

#3 , 22 mei 2011 19:15

Kijk vooral naar de annuleringsvoorwaarden in het contract ... Kan zijn dat men 20% annuleringskost aanrekent.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”