#18 , 23 jan 2011 11:50
U hoeft idd niets te doen, maar weet wel dat, ondanks dat u hen niets verschuldigt bent, dit bedrijf waarschijnlijk gaat blijven proberen om u toch te laten betalen, met aanmaningen en incasso's.
U kan dit allemaal negeren, wat uw recht is, maar om dit hele gedoe te vermijden, stuurt u een mail naar de klantendienst (met de economische inspectie in CC), waarin u uw verbazing uitdrukt over deze zending, en hen vraagt om u een bewijs te leveren dat u akkoord bent gegaan met deze zendingen voor u betaald, en vraag om geen verdere communicatie tenzij betreffende dit bewijs. Vergeet niet de relevante wettekst even te kopiëren.
Uw voordeel: mail telt als AS (gebruik ontvangstbevestiging indien mogelijk), en de economische inspectie behandeld dit meteen als klacht.
Mochten zij toch nog verder betaling vragen, op basis van dat regeltje op de factuur, stuur hen dan opnieuw een mail dat u geen akkoord hebt gegeven, en dat klacht ingedient is bij de economische inspectie (die u, op basis van hun antwoord met dossiernr, een kopie van alle documenten bezorgt).
Betreffende incasso's (mocht het zover al komen, wat ik betwijfel voor dit bedrag), kan elders op dit forum zoeken, maar samengevat, u heeft geen contract met hen, en u betaald hen dan ook niet.