Postorderbedrijf homeles


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kelly_pl
Topic Starter
Berichten: 185

#17 , 23 jan 2011 02:13

Ik heb inderdaad enkel toestemming gegeven voor een kennismakingspakket.
Ik heb de verkoper gevraagd of ik daardoor aan verplichtingen en verdere kosten zou vast komen te zitten en hij heeft mij verzekerd dat het kennismakingspakket geen enkele verplichting met zich meebracht en volledig vrijblijvend zou zijn.
Pas daarop heb ik toestemmig gegeven om het kennismakingspakket te versturen.

Ik heb enkel gevraagd om het kennismakingspakket, maar heb nooit gevraagd of iets ondertekend om verdere zendingen te krijgen. Ik vind het ook raar dat in deze tijd je zomaar een abonnement kan aangesmeerd krijgen zonder dat je er iets voor tekent of een document moet invullen met je gegevens.

Het enige contact dat ik heb gehad met het bedrijf ging over het kennismakingspakket. Er werd telefonisch ook geen woord gezegd over automatische vervolgzendingen.

Het is echt belachelijk 72 boekjes met 22blz waarvoor je 2,5jaar moet verzamelen en op een totaal bedrag van 1076 euro komt. (aantal en duur van de verzameling gevonden bij de zoektocht op internet) Zelfs als je avondlessen gaat volgen waarbij je dan ook nog een getuigschrift kunt bemachtigen bij afloop van de cursus betaal je maximum 250euro.
En het is dan echt een "cursus" die alleen geschikt is voor iemand die nog nooit een digitale camera van dichtbij heeft gezien. Iemand die ook nog maar 1 foto heeft genomen met een digitale camera weet alles wat er in de cursus geschreven staat.
Dan valt mij ook nog op dat sommige teksten gewoon zijn overgenomen uit reeds verschenen boeken over digitale fotografie. Maken ze zich ook nog schuldig aan plagiaat?

Als ik het goed begrijp moet ik dus verder niet ondernemen? Ook uit de link van testaankoop (waar het bedrijf ook idd in word genoemd) maak ik dit op.

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 23 jan 2011 11:50

U hoeft idd niets te doen, maar weet wel dat, ondanks dat u hen niets verschuldigt bent, dit bedrijf waarschijnlijk gaat blijven proberen om u toch te laten betalen, met aanmaningen en incasso's.

U kan dit allemaal negeren, wat uw recht is, maar om dit hele gedoe te vermijden, stuurt u een mail naar de klantendienst (met de economische inspectie in CC), waarin u uw verbazing uitdrukt over deze zending, en hen vraagt om u een bewijs te leveren dat u akkoord bent gegaan met deze zendingen voor u betaald, en vraag om geen verdere communicatie tenzij betreffende dit bewijs. Vergeet niet de relevante wettekst even te kopiëren.
Uw voordeel: mail telt als AS (gebruik ontvangstbevestiging indien mogelijk), en de economische inspectie behandeld dit meteen als klacht.

Mochten zij toch nog verder betaling vragen, op basis van dat regeltje op de factuur, stuur hen dan opnieuw een mail dat u geen akkoord hebt gegeven, en dat klacht ingedient is bij de economische inspectie (die u, op basis van hun antwoord met dossiernr, een kopie van alle documenten bezorgt).

Betreffende incasso's (mocht het zover al komen, wat ik betwijfel voor dit bedrag), kan elders op dit forum zoeken, maar samengevat, u heeft geen contract met hen, en u betaald hen dan ook niet.

Reclame

Terug naar “Andere”