Bankkaart onterecht geblokkeerd bij bank A.

GMS
Topic Starter
Berichten: 14

Bankkaart onterecht geblokkeerd bij bank A.

#1 , 17 jan 2011 15:31

Goede namiddag,

Mijn vriendin heeft vanmorgen vernomen dat haar bankkaart bij bank A. geblokkeerd is. Dit weekend wou ze iets betalen maar er verscheen "Kaart onbekend" op de terminal.

Navraag bij haar plaatselijk agentschap leerde ons dat zij dit zelf telefonisch zou aangevraagd hebben op zaterdag 09/01/2011 vanuit de 'Meli' (sic) omdat haar kaart daar zou ingeslikt geweest zijn. Details hierbij zijn dat de Meli al 10 jaar overgenomen is door allerhande kabouters en ook dat wij ons op dat moment in Londen bevonden...

Een nieuwe kaart kan pas binnen twee weken afgeleverd worden, tot dan moet ze zich maar behelpen.

Welke stappen raden de forumleden aan om de ongemakken die mijn vriendin hiervan ondervindt met een 'appeltje voor de dorst' te compenseren (met een minimum van een kosteloze vernieuwing kaart)?

Zelfs al betreft het een vergissing (verkeerde naam verstaan, of kaart geblokkeerd door een verkeerd rekeningnummer in de computer) dit kunnen we toch niet zomaar laten passeren? De blokkering gebeurde niet via CardStop maar rechtstreeks via de bank A.

Mvg
GMS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3542
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2011 15:34

Gigantisch snelle mods. :-)

GMS
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 17 jan 2011 15:35

Toch niet, zelf aangepast ;-)

Reclame

Lightning

#4 , 17 jan 2011 15:39

Stap 1: Wat cash vragen aan het loket zodat uw vriendin een weekje verder kan
Stap 2: Binnen een week nog wat cash opvragen aan het loket voor de tweede week
Stap 3: De nieuwe kaart ophalen

GMS
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 17 jan 2011 15:44

OK Lightning, lijkt mij beter alternatief dan haar mijn kaart uit te lenen ;-)

Zij noch ik willen hieruit 'geld' slaan, vind het gewoon straf dat persoon X de kaart van persoon Y kan laten blokkeren (wil niemand op gedachten brengen), wou dit gewoon even aan de kaak stellen, eventueel briefje naar hoofdkantoor...

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 17 jan 2011 16:04

Het kan nog erger hoor, Een goede 20 jaar geleden stond ik in een zaak met moeders verjaardag/kerstcadeau (kerstkindje) in de handen toen mijn kaart werd geweigerd wegens "onvoldoende saldo". Geluk bij een ongeluk dat ik toevallig voldoende cash bij had. Controle bij een toenmalig Mr.cash apparaat gaf mij als saldo - verscheidene 100.000den franken, terwijl er een kleine 100k had dienen op te staan. Bank was al gesloten (kerstavond...) Cardstop kon telefonisch geen info geven, enkel blokkeren...

3 dagen later eindelijk bij de bank kunnen informeren. Blijkbaar was er een volledig nieuw dak van een woning van een volslagen onbekende van de rekening afgehouden. Dat heeft 6 maanden (zes maanden) geduurd vooraleer de fout werd rechtgezet! De basisbeleefdheid om het rechtzetten te melden ontbrak eveneens volledig, ik heb het pas gemerkt bij het afhalen van mijn uitreksels. Wel heeft de bank G, even F en nu B :mrgreen: vervolgens wel getracht mij zes maanden overdracht aan 13% aan te rekenen...

Nodeloos te zeggen dat ze daar van een koude kermis zijn thuisgekomen?

Sindsdien raad ik iedereen die erom vraagt altijd aan zo ver mogelijk weg te blijven van de grootbanken en een kleinere bank bij hen in de omgeving te zoeken waar klantenservice nog inhoud heeft.

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 20 jan 2011 11:50

En hebt u geen schadevergoeding gekregen? :lol:

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 20 jan 2011 13:24

*beeld je een lach in die collega's uit hun winterslaap haalt*

Enkel dreigementen met rechtszaak en klacht wegens laster eerroof als hiermee naar buiten trad... zelf een advocaat op moeten zetten om bankdirecteur bakzeil te doen halen...

Vandaar mijn nog steeds geldig advies: vermijdt grootbanken als de pest, ze kunnen je geen extra voordelen aanbieden die anderen niet hebben. In plaats van een onnozel nummertje ben je bij de anderen (hangt natuurlijk van kantoor tot kantoor af) tenminste nog iemand. Ik heb het verleden jaar nog meegemaakt dat mijn bankdirecteur van C me rechtaf meedeelde. "Ge zijt zot als da wilt doen." Wel, daarvoor blijf ik bij hen, die vent heeft ten minste de b***en om me degelijke raad te geven ipv enkel te knikken en zijn commissie op te strijken.

Terug naar “Andere”