electrabel factuur van vorig jaar

ontvreden klant
Topic Starter

electrabel factuur van vorig jaar

#1 , 28 dec 2006 11:30

Vorig jaar zijn we verhuisd, we hebben ons huis nieuw gebouwd, en tijdens de bouwwerken, elektriciteit van onze buur genomen.

Groot was onze verbazing dus toen we een factuur van electrabel in de bus kregen om een tijdelijke aansluiting te betalen.

20 telefoontjes later kregen we nog steeds geen antwoord en ons aangetekend schrijven bleef onbeantwoord.

Toen hebben we de hoop opgegeven en gewoon die factuur van toen 398? niet betaald.

Vorige maand konden we door omstandigheden ons factuur niet op tijd betalen, en kregen weer een herinnering in de bus. Bij die herinnering zat ook een bedrag van 524? van een onbetaalde factuur van 07/08/2005.

Nog een keer aangetekend geschreven, weeral zonder antwoord, ik heb dan direct het verschuldigd bedrag betaald van vorige maand, maar de factuur van het jaar ervoor weiger ik te betalen. Nu krijg ik vandaag terug een aanmaning tot betalen in mijn bus van die factuur van vorig jaar.

Terug gebeld naar electrabel en na een jaar kunnen ze ons vertellen dat het de definitieve aansluiting is die zoveel geld kost en dat die aangerekend is.

Waarom konden ze dat ons 20 telefoontjes en 2 aangetekend schrijven terug niet zeggen.

Volgens mijn weten heb je recht van een factuur te betwisten. mijn eerste aangetekend schrijven dateerd van 01/08/2005 dus nog van voor dat de factuur afliep.

iemand die weet of ik hier iets tegen kan doen, want het is mij echt teveel aan't worden.
leven is zo al duur genoeg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ontvreden klant
Topic Starter

#2 , 28 dec 2006 12:47

oja, en dan nog iets.

de aanmaning zat terug gewoon in de bus, geen aangetekend schrijven.
Da's toch ook niet hun normale gang van zaken?

wolf2

#3 , 28 dec 2006 13:54

Wordt er u iets gevraagd te betalen wat u NIET gekregen heeft? Zo ja, wat en voor hoeveel?

Reclame

ontvreden klant
Topic Starter

#4 , 28 dec 2006 15:01

hoikes

op de factuur staat tijdelijke aansluiting, maar die hebben we nooit gehad.
Het ging vorig jaar om een bedrag van 398? en nu is de aanmaning al 524?

wolf2

#5 , 28 dec 2006 21:44

Hoeveel heb je betaald voor de werkelijke aansluiting van je nieuwbouw op het electriciteitsnet? Wanneer heb je dat betaald? Klopt dat bedrag met de offerte die electrabel je gemaakt had?

Andere vraag: heb je een gans huis gebouwd met een kabel van bij je gebuur?

ontvreden klant
Topic Starter

#6 , 29 dec 2006 08:32

hoikes

electrabel heeft nooit een offerte gemaakt.
Er was eerst een tijdelijke aansluiting gevraagd, maar doordat die niet op tijd kon geleverd worden heeft onze aannemer een werfkast gezet en van de buur electriciteit afgenomen.
Mannen die hier de electriciteit onder de grond waren aan het steken in de straat, hebben nadat onze keurder langs was gekomen, de electriciteit aangesloten.

We hebben voor de werkelijke aansluiting nooit een factuur gekregen.

Mijn man zeg dat we nu gaan afwachten, als ze terug bellen, zijn we akkoord voor te betalen, als ze een factuur kunnen opsturen met hetgeen we werkelijk moeten betalen. Als je een TV koopt, wil je ook niet dat er een radio vermeld staat op je factuur ook la kost die hetzelfde.

Hetgeen mij enorm dwars zit, is dat WIJ 20 keer moeten telefoneren, 2 keer aangetekend schrijven en er nog geen antwoord komt van hun.
Ze beloven van terug te bellen en ze doen het nooit.

Nu gisteren heeft die mevrouw EINDELIJK EENS ZELF terug gebeld achterdat ik kwaad de telefoon heb neergegooid ( 'kweet het niet echt verstandig, maar het was me echt beu). Maar dat is nu 1 jaar later, en nu kunnen ze ons pas zeggen waarom we moeten betalen, Dat klopt toch niet voor zo'n firma.

ontvreden klant
Topic Starter

#7 , 30 dec 2006 08:42

gisteren een brief in de bus gekregen ( niet aangetekend)

waarop ze zich verontschuldigen en nog eens uitleggen wat we eigenlijk moeten betalen.
Ze zeggen ook dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de fouten van de netbeheerder, maar als leverancier onafhankelijk werken.

Maar met de netbeheerder hebben we geen problemen, het is met hun dat we problemen hebben. Ze dreigen van de meter te komen afsluiten.

Maar ik weet wel dat ze dat niet zomaar kunnen doen, dat ze dat al aangetekend moeten verwittigen en mensen kunnen ze niet zomaar zonder electriciteit zetten.
Daarmee begin ik nog meer te vermoeden, dat ze heel goed beseffen dat zij in de fout zijn en nog proberen ons bang te maken, zodat we gewoon betalen.

Wat denken jullie ervan?

ontvreden klant
Topic Starter

#8 , 09 feb 2007 13:22

hebben juist een brief in de bus gehad van Gaselwest dat electrabel ons vanaf 13 maart niet meer wil voorzien van electriciteit en gas.

Langs de ene kant zeg ik oef, langs de andere kant, mogen zij zomaar een contract verbreken? Ik mag dat toch ook niet eenzijdig verbreken?

Nu maar zoeken naar een andere leverancier.

Terug naar “Andere”