Problemen met garantie tweedehandswagen

mik1
Topic Starter

Problemen met garantie tweedehandswagen

#1 , 25 dec 2010 20:10

Hallo,

Op 31/08/2010 heb ik een tweedehandswagen gekocht voor 7500 euro aan een persoon die verkoper is van tweedehandswagens,hij had een verkoopsovereenkomst opgemaakt met daarin de vermelding dat ik 6 maanden garantie had op motor,boite en ophanging.Na enkele weken begonnen de problemen te komen met deze wagen en probeerde ik de verkoper op te bellen maar tevergeefs.Ik haalde toen mijn verkoopsovereenkomst bij en zag dat hij niet zijne naam en adres vermeld had maar van zijne collega waarmee hij samen werkt.Ik bel dus die persoon op en zeg hem dat ik problemen heb met de wagen en dat zijne collega zijne naam op de verkoopsovereenkomst had gezet en als ze mij niet verder helpen ik naar de advocaat zou stappen.Die collega zei eerst dat hij die wagen niet verkocht had aan mij maar nadien zei hij dat ik dat niet hoefde te doen want hij ging het oplossen en dat heeft hij min of meer gedaan maar nu zit ik weer met grote problemen met deze wagen dus heb de verkoper opgebeld en hem dit gezegd,hij schold mij eerst uit en zei dat ik het zelf maar moest oplossen en dat ik toch geen poot heb om op te staan wegens die verkoopsovereenkomst maar hij heeft de wagen wel gekeurd met zijn z-platen... gisteren zei hij dat ik de wagen dan maar moest brengen en hij ging zorgen dat de wagen hersteld zou worden,ik heb hem laten weten dat ik de wagen niet kan brengen aangezien de foutmeldingen die de wagen geeft en ik bang heb dat de motor volledig stuk gaat gaan want moet 150km rijden.Hij vertelde hierop dat hij hem enkel wil maken als ik hem breng en ik moest niet rekenen op een vervangwagen want daar heb ik geen recht op volgens hem.Ik ben mij gaan informeren i.v.m mijn probleem en ze zeggen mij om naar de handelsrechtbank hiermee te gaan?Wat kan ik nu het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2010 20:31

Wat kan ik nu het beste doen?
In het vervolg een wagen kopen bij een degelijke handelaar en niet bij zo'n verkoper langs de baan. :mrgreen:

[*kuch*:Vandebos]

mik1
Topic Starter

#3 , 25 dec 2010 20:39

Haha,daar ben ik nu vet mee...

Reclame

mik1
Topic Starter

#4 , 26 dec 2010 13:35

Echt niemand die mij kan helpen?

Drone

#5 , 26 dec 2010 13:51

Echt niemand die mij kan helpen?
tzijn feestdagen, de meeste "vaste" mensen met juridische kennis zullen wel iets anders te doen hebben dit weekend dan op dit forum te zitten :wink:

Terug naar “Andere”