Opzeggen internet en tv abbo wegens slechte werking.

sysrq
Topic Starter
Berichten: 59

Re: Opzeggen internet en tv abbo wegens slechte werking.

#16 , 02 dec 2010 11:40

Heren, even een update:

Telenet heeft zijn uiterste best gedaan alsnog het probleem op te lossen. Ondertussen al 3 techniekers die kosteloos langsgeweest zijn en nummer 4 komt maandag. Nu zou de sneeuw de schuldige zijn, na mij in totaal al een 5tal keer verteld te hebben dat het aan een storing in de buurt lag waaraan men aan het werken was(dit telkens met enkele maanden tussen).

De conclusie is dat ik in 1 jaar maar 2-3 maanden volledig(storingsvrij) heb kunnen gebruik maken van de diensten waarvoor ik betaal.
Verder ben ik een 20!!!! keer thuisgebleven voor een afspraak met een technieker waarvan er maar 15 keer iemand opdaagde.
Tientallen gehuurde films niet kunnen afkijken door storing.
Minstens 50 telefonische contacten.

Ik eis enige commerciele compensatie.... Antwoord telenet bij contract verlenging 3 maanden gratis tv. (3x8€)
Ik geef aan dat die 24€ niet echt in verhouding staan met de gelede "schade" en de maandelijkse factuur van +-165€.

Antwoord telenet: Meneer, als u internet en dig tv wilt zal u toch bij telenet moeten blijven of een schotelantenne moeten plaatsen voor tv vlaanderen. Andere opties zijn er niet waar u woont. Goededag verder....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#17 , 02 dec 2010 13:14

Ombudsdienst in kennis stellen om te beginnen.
Wat mij al is opgevallen.. bij een bepaalde helpdesk krijg is bij een bepaald nr steeds een Cindy aan de lijn en bij een ander nr een Ben.
Raar he en idd familienamen geven ze nooit ook al vroeg ik de supervisor.

DennisI
Berichten: 13

#18 , 02 dec 2010 13:29

het is geen schande ( nog verboden ) om te zeggen dat het hier over Telenet gaat.

Telenet is er omgekend de "helpdesk" en "facturatie" uit te besteden en het is daar dat de problemen onstaan en blijven "hangen".

momenteel kunt ge kosteloos telenet opzeggen tot einde november wegens aanpassingen van de algemene voorwaarden.

een 'bezoekje' aan de klantendienst in de kantoren in mechelen zelf doet soms ook wonderen ;)
De helpdesk is niet uitbesteed (ken iemand die er werkt). Facturatie weet ik niet :p

Reclame

WP002
Berichten: 1481

#19 , 02 dec 2010 22:15

Ik heb een tiental jaren geleden ook een boel mot met Telenet gehad, webspace werkte niet, nieuwsgroepen werkten niet, facturatie klopte niet (ik kreeg aanmaningen om te betalen maar had een domiciliëring gegeven, was dus hun eigen fout dat ze geen poen zagen). Ik had echter toen geluk dat ze juist een tariefwijziging doorvoerden waardoor ik kostenloos kon opzeggen. Ze hebben me dan nog een smerige toer geflikt met mijn telefoonnummer dat ik terug naar Belgacom wilde overdragen te "gijzelen", maar daar heb ik dan een flink gepeperde brief over naar de telecomombudsman gestuurd. Mijn ervaring is dat je best met dat soort gasten hondsbrutaal bent, 't is niet echt mijn natuur maar het is de enige manier om hun aandacht te krijgen. Feit is dat hun klantendienst beschamend slecht werkt, en dat hun nep-klantenhelpers als "Charlotte" en toestanden gewoon projecties zijn uit de geest van mentaal gestoorde yuppies. Ze zijn een beetje als het orkest van de Titanic: ze blijven lustig doorspelen terwijl hun boot aan het zinken is.

Dergelijke verhalen Telenet vs. Belgacom zijn natuurlijk altijd gekruid door de persoonlijke ervaringen. Belgacom heeft bij mij ook wel eens een stommiteit uitgehaald (een technische storing waardoor ik een week lang zonder telefoon heb gezeten), maar ze zijn wel tenminste zo ridderlijk geweest om hun fout toe te geven en hun excuses aan te bieden, en dat doet toch ook al veel - niemand is tenslotte perfect.

Epiloog: Sinds TN dan eens een keer mijn ouders hebben proberen te stropen met hun intussen beruchte 7 euro herinneringskosten voor een factuur waarvan ze niet kunnen bewijzen dat ze ze gestuurd hebben (wat volgens mij een bewuste strategie is om mensen tot een domiciliëring te dwingen), heb ik van alteratie ook nog mijn kabel opgezegd. Proberen oudjes op te lichten is not done. Ik heb wel wat moeten investeren in een schotelantenne maar ben van TVV vrij content, ik betaal daar nl. niks voor "interactieve diensten" die ik toch niet gebruik.

WP002
Berichten: 1481

#20 , 02 dec 2010 22:17

De helpdesk is niet uitbesteed (ken iemand die er werkt). Facturatie weet ik niet :p
Facturatie is volgens mij uitbesteed aan de apen van Planckendael: als ze hun reet willen afvegen, doen ze dat met facturen, de ongebruikte exemplaren worden 's avonds in een postzak gestoken, en als iemand daardoor zijn factuur niet ontvangt krijgt die 7 euro rappelkosten aan zijn been. :mrgreen:

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#21 , 03 dec 2010 09:42

En dan te zeggen dat Telenet hun CEO voordragen als manager van het jaar. Ik vind ook dat we meer en meer leven in een wereld van mentaal gestoorde
yuppies en narren leven. Hun helpdesks trekken op niks, vragen worden niet beantwoord enz enz enz.
Hun CEO wordt om verschillende reden geroemd voor zijn succes. Dat is natuurlijk vrij gemakkelijk met een gemonopoliseerde positiezoals die van hen
samen met Belgacom. Er is geen vrije keuze in de communicatie sector hoogstens een gekunsteld bestand waarbij de beiden elkaar bij iedere kans
de benen van onder het lijf schoppen. Die strijd is meteen het bewijs van de ziekelijke toestand die bij de beide bedrijven heerst. Zelf zou ik beschaamd
zijn om voor gelegaliseerde maffia te werken. We kunnen alleen hopen dat één ieder die een strategische functie bij Telenet heeft eens plotseling wakker
wordt en kan zien wat hij/zij voor staat. Zucht, we mogen allemaal wel eens dromen zeker. Ik zie dergelijke bedrijven in de toekomst echt wel als een ge-
vaar. Ze hebben maar op wat knoppen te duwen om controle te krijgen over grote delen van communicatie, berichtgeving enz. Momenteel doen ze dat
gewoon nog niet omdat ze weten dat ze nog een streepje te ver zouden gaan maar zodra ook dat verwatert zullen ze de kans grijpen om iedereen bij
de keel te grijpen. Ik zie zelfs Belgacom en Telenet funsioneren zodra hun machtige lobby dat kan bewerkstelligen. Niks houdt dergelijke lui tegen
Vrijheid en liberalisering ? My ass die werd eind jaren 80 verkwanselt aan het grote geld. Op alle vlak !!!! We beseffen alleen nog niet dat het leibandje
alleen maar meer en meer wordt aangespannen. Zelfs als vanaf morgen hier op dit forum 20.000 klachten komen met bewijs in de hand zal er aan dat
soort bedrijven geen zier veranderen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#22 , 03 dec 2010 09:53

het is geen schande ( nog verboden ) om te zeggen dat het hier over Telenet gaat.

Telenet is er omgekend de "helpdesk" en "facturatie" uit te besteden en het is daar dat de problemen onstaan en blijven "hangen".

momenteel kunt ge kosteloos telenet opzeggen tot einde november wegens aanpassingen van de algemene voorwaarden.

een 'bezoekje' aan de klantendienst in de kantoren in mechelen zelf doet soms ook wonderen ;)
De helpdesk is niet uitbesteed (ken iemand die er werkt). Facturatie weet ik niet :p

misschien niet volledig nee, maar het grootste gedeelte gaat naar externe "call centers" waar de mensen opgedragen word wat te doen door telenet.

Terug naar “Andere”