opzeg kinderopvang

elsjefiederelsje
Topic Starter
Berichten: 1

opzeg kinderopvang

#1 , 17 nov 2010 13:55

Hallo

Wij hebben vorige week een contract getekent bij een zelfstandige crèche. Ons kindje zou daar normaal gezien in januari starten. Gisteren kregen we bericht dat er een plaatsje vrij is in een andere crèche, die voor ons beter (o.a. qua uren) en bovendien goedkoper is. Moeten wij nu in de oorspronkelijke crèche onze opzegtermijn van drie maanden respecteren of geldt dat niet als het contract nog niet gestart is (maar dus wel al ondertekend) en zijn we enkel onze waarborg kwijt?

Dit is het enige wat ik hierover terugvind in het contract:
"De contractant dient minstens drie maand op voorhand de contactpersoon schriftelijk te verwittigen middels brief over het vertrek van het kind. Hetzelfde geldt ook voor de wijzigingen van de inschrijvingsovereenkomst en/of het aantal vaste ingeschreven dagen. Wij gaan ervan uit dat alle kinderen blijven tot ze naar school kunnen (Intrede school: op de leeftijd van 2,5 jaar na eerstvolgende schoolvakantie.). De opvang kan worden beëindigd per de 15e of de laatste dag van de maand.
De opzeg loopt vanaf de eerste van de maand volgend op deze waarin hij werd betekend. Voor een gedeeltelijke opzegging geldt dezelfde procedure. Bij niet tijdig verwittigen, dus indien u de opzegterijn niet respecteert, zal een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn alsook uw inschrijvingsgeld verloren gaan. Deze opzegtermijn wordt onder geen enkele voorwaarde ingekort of teniet gedaan."


De vraag is dus of dit ook geldt als je contract nog niet gestart is.
Wie kan mij snel helpen, we moeten vandaag kunnen toezeggen...

Bedankt!
Laatst gewijzigd door elsjefiederelsje op 17 nov 2010 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 17 nov 2010 15:57

Neem eens contact met de mensen van die (zelfstandige) creche. Misschien is er een heel eenvoudige oplossing.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”