alarmcentrale met meldkamer - in gebreke stellen

guydb
Topic Starter
Berichten: 1

alarmcentrale met meldkamer - in gebreke stellen

#1 , 14 nov 2010 19:57

Wij hebben het volgende voor, we hebben een alarm installatie met verbinding met een meldkamer. Dagelijks gebeurt hiervoor een test die controleert of de telefoonlijn nog correct werkt.
Sinds het recentste onderhoud (eind oktober) werkt de verbinding met de meldkamer niet meer. Het is de tweede keer dat we dit voorhebben (vorig jaar ook na een onderhoud hebben we iets gelijkaardigs voor gehad, het heeft toen 3 maanden geduurd alvorens het probleem zichzelf leek op te lossen)
We hebben (met een interventie na de vorige keer met dit probleem) reeds 2 interventies van technici van de installatie over de vloer gehad (met bijhorende factuur) en 2 controles door onze telefonieprovider (de lijn werkt perfect en alles is gecontroleerd) die niks hebben opgeleverd.

Ik vroeg me nu af of we hiermee voldoende hebben om de leverancier van het alarm in gebreke te stellen, of is er een andere manier/reden om het contract te verbreken (de gevraagde dienst wordt niet meer geleverd en de oorzaak lijkt bij de alarmcentrale te liggen). Het contract met de meldkamer is aangegaan voor een periode van 60 maanden (5 jaar) in 2008.

Op basis van een tijdslijn van de controles en de problemen die we ondervinden, lijkt er een oorzakelijk verband tussen de onderhouden en de problemen. Het is ook raar dat de problemen zijn begonnen na het eerste ondehoud nadat we het contract hebben verniewd maar in een afgeslankte versie zonder een echt onderhoudscontract waarbij dit soort interventies zouden zijn gedekt. Dit zal wel toeval zijn, maar moest me toch even van de lever.

Alvast bedankt voor het antwoord

Mvg

Guy

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding