X is het bedrog?

Nivek
Topic Starter
Berichten: 2

X is het bedrog?

#1 , 11 nov 2010 13:21

Hallo

bij deze wil ik graag mijn beklaag doen i.v.m. de Website X
Vorige week kwam ik toevallig op die website en vond het aantrekkelijk.

Ik schreef mijn auto in, kort daarna kreeg ik een oproep van de de site zelf.
Ze hadden al een koper gevonden ( een dealer die eigenlijk mijn auto doorverkocht naar een klant). Het bod zelf was ook goed. Dus ging ik er mee eens. ( Met het lezen van de voorwaarden natuurlijk ).

Kort daarna kreeg ik een mail met een persoon ( dealer ) die ik moest contacteren binnen de 48u om een afspraak te maken.

Gedurende 3 dagen probeerde ik contact op te nemen met die persoon ( dealer ; aangegeven door de website). Geen antwoord.
Nadien is het mij toch gelukt om contact op te nemen.
De koper had mij beloofd dat hij de dag nadien ging terugbellen.
Ondertussen 3 dagen nadien kreeg ik pas een telefoon die hij al opkomst was naar mijn huis ( zonder enige afspraak. )

Gedurend die 3dagen wachten werd ik ongerust en onzeker of ik wel mijn auto nog verkocht ging krijgen. Aangezien ik een ander auto gekocht heb en de andere dringend weg moest ( werd ook gemeld aan de koper) moest hij dringend weg.

IK heb dan meerdere malen gebeld naar de mensen van X
die hadden mij wijs gemaakt dat ik mij niet teveel moest aantrekken omdat het niet aan ons lag, maar aan de koper zelf.

Met die geruststelling ben ik naar de garage gegaan, waar ik mijn nieuwe auto gekocht heb, daar heb ik dan mijn oude auto ( voorzien voor de dealer) achtergelaten.

Want ik had ofwel geld nodig, ofwel de auto in ruil om aan de som te komen voor de aankoop van mijn nieuwe wagen.

Nu eist de dealer zijn 15% van het voorziene bod. Dat wel een groot € 500 voorsteld.

Moet ik mij ongerust maken, waardoor ik die som zou moeten betalen?

Op de site staat er onderaan geschreven :


ARTIKEL 13. GESCHILLEN
1. Op de algemene voorwaarden en de via de Verkoopsite(s) gesloten overeenkomst, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

zou dat in mijn voordeel werken?


Kan er iemand mij helpen?

[Zoals reeds vermeld in uw andere IDENTIEKE posts, geen namen van personen en bedrijven, lees de regels van dit forum na vooraleer te posten. :Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 nov 2010 13:31

U zegt dat u een bod hebt gekregen. Dat bod hebt u aanvaard en het is bijgevolg enkel de inhoud en de prijs van dat bod dat telt.
Na het sluiten van een geldige overeenkomst kan men aan de voorwaarden ervan niets meer veranderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirius legal
Berichten: 180
Contacteer: Website

#3 , 11 nov 2010 15:28

als je idd het bod aanvaard hebt, is er een verkoop geweest en kan je je wagen niet opnieuw verkopen aan je garage...

De vraag is wat er precies gezegd is toen je het bod "aanvaardde". Heb je voorbehoud gemaakt of heeft de verkoper van zijn kant voorbehoud gemaakt (hij had de auto immers nog niet gezien). In dat geval is er misschien toch geen verkoop en ben je hem die 500 euro wellicht niet verschuldigd.

Reclame

Terug naar “Andere”