Aankoop nieuwe veranda

alexvh
Topic Starter

Aankoop nieuwe veranda

#1 , 07 nov 2010 16:52

geachte mijn vraag is :
op de verkoopovereenkomst staat dat na de opmeting de plaatsing zou doorgaan na 8 weken maar we zijn nu al zes maanden verder en is nog geen datum tot plaatsing. als ik belde was het uitgesteld voor drie weken en zo verder, nu de laatste keer dat ik belde spreken ze niet meer van drie weken ze kunnen zelf geen data geven. De uitleg dat ze geven is dat ze nog steeds op de profielen wachten.
Hoelang kunnen ze me aan het lijntje houden? Ik hoop geen jaren. Vrijdag 5/11 heb ik een aangetekend schrijven verstuurd ik hou je op de hoogte van het resultaat.
Groeten,
Alex

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 09 nov 2010 10:00

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611.In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(Burgerlijk Wetboek).

Maan uw verkoper aangetekend aan het gekochte te leveren binnen de bedongen tijd of bij gebreke daaraan binnen een redelijke tijd,die u daarin zelf bepaalt.

Geeft hij hieraan geen afdoende en tijdig gevolg daag hem dan voor de Rechtbank van Koophandel met toepassing van voornoemde wetsbepalingen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

alexvh
Topic Starter

#3 , 09 nov 2010 16:35

Dank u voor de snelle reactie. Ik houd je op de hoogte.
Groetjes
Alex

Reclame

alexvh
Topic Starter

#4 , 25 feb 2011 21:49

Alutherm is failliet en is overgenomen door Patreco, zelfde personen en bazen. Hier in Belgie kan dat.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 feb 2011 11:26

Hier kan dat inderdaad. Heb ooit een verandafirma gekend die op 10 jaar zeker 4 maal is failliet gegaan. Telkens een paar dagen later heropgestrat met dezelfde persoon, maar onder een andere naam.
Is een truuk gelijk een ander om onder de 10-jarige aansprakelijkheid onderuit te komen. Gewoonlijk leveren die firma's ook bar slecht werk.
Kies daarom steeds voor een gerenomeerde firma, die al tientallen jaren bestaat, ook al is ze iets duurder

Terug naar “Andere”