aankoop anuleren

christiaens
Topic Starter
Berichten: 4

aankoop anuleren

#1 , 20 sep 2010 19:12

Wij hebben een bestelling geplaatst in een (Privé) zaak waar je in principe enkel als handelaar terecht kan .
Bij de bestelling kregen we geen enkele kennis meegedeeld over aankoopsvoorwaarden enkel de totaal som en de leveringsdatum, ook hebben we geen voorschot betaald. Ook op de achterzijde van de bestelbon is geen enkele aankoopswoorwaarden of zo vermeld.

Nu wensen we de aankoop te annuleren.
Eerst namen we contact op met de vertegenwoordigster ( die op zelfstandige basis werkt ) omdat ze zei dat ze alles regelde als er iets was .
Nu speelde die ons door naar de hoofdzetel en zei dat we het daar moeten regelen, dat dat niet haar afdeling is.
We hebben eerste een fax gestuurd en dan een aangetekende brief.
Deze firma deelt ons nu mee dat we deze bestelling niet kunnen annuleren , omdat de bestelling via de showroom werd gedaan, melden ze ons nu dat dit onopzegbaar is.
Wat kunnen we hier tegen beginnen aangezien we willen afzien van onze bestelling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 sep 2010 21:05

geen idee of dit effectief een invloed heeft, maar de eerste vraag die ik hierbij zou stellen: bent u zelfstandige?

christiaens
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 21 sep 2010 22:05

neen , ik ben niet zelfstandig . Alvast bedankt voor de reactie.

Reclame

Gebruiker34
Berichten: 334

#4 , 21 sep 2010 22:09

Wij hebben een bestelling geplaatst in een (Privé) zaak waar je in principe enkel als handelaar terecht kan .
Bij de bestelling kregen we geen enkele kennis meegedeeld over aankoopsvoorwaarden enkel de totaal som en de leveringsdatum, ook hebben we geen voorschot betaald. Ook op de achterzijde van de bestelbon is geen enkele aankoopswoorwaarden of zo vermeld.

Nu wensen we de aankoop te annuleren.
Eerst namen we contact op met de vertegenwoordigster ( die op zelfstandige basis werkt ) omdat ze zei dat ze alles regelde als er iets was .
Nu speelde die ons door naar de hoofdzetel en zei dat we het daar moeten regelen, dat dat niet haar afdeling is.
We hebben eerste een fax gestuurd en dan een aangetekende brief.
Deze firma deelt ons nu mee dat we deze bestelling niet kunnen annuleren , omdat de bestelling via de showroom werd gedaan, melden ze ons nu dat dit onopzegbaar is.
Wat kunnen we hier tegen beginnen aangezien we willen afzien van onze bestelling?
In een privé zaak?

Dan is dit in principe definitief, ook al gaat het om een zuivere privé aankoop.

christiaens
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 21 sep 2010 22:22

Nu ja ik verwoord het als zijnde privé zaak aangezien je er als partikulier in weze niet terecht kan . Enkel als handelaar of met een uitnodiging van de enquete afnemers die dat dan kunnen organiseren.

Gebruiker34
Berichten: 334

#6 , 21 sep 2010 22:35

Nu ja ik verwoord het als zijnde privé zaak aangezien je er als partikulier in weze niet terecht kan . Enkel als handelaar of met een uitnodiging van de enquete afnemers die dat dan kunnen organiseren.
U hebt zich definitief verbonden.

Voordat u de bestelbon tekende, had u moeten proberen een bedenktijd te bekomen en dit als zodanig op de bestelbon laten opnemen.

christiaens
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 21 sep 2010 22:37

ondanks dat er van voorwaarden niks gemeld werd , hangen we vast aan deze bestelling ?
bedankt voor de reactie .

Gebruiker34
Berichten: 334

#8 , 22 sep 2010 09:18

Ja, ook al staan er geen factuurvoorwaarden op de bestelbon.

Gebruiker34
Berichten: 334

#9 , 23 sep 2010 21:51

Ter extra informatie:

DE BESTELBON:
http://www.accann.be/document/bestelbon.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”