welke bank kan mijn dochter helpen bij loonbeslag!

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

welke bank kan mijn dochter helpen bij loonbeslag!

#1 , 28 feb 2019 20:00

Mijn dochter zit sinds een paar jaar met een loonbeslag er blijft maar nog een kleine som te betalen....bestaan er bepaalde kredietinstellingen of banken die toch geld in Belgie geven bij loonbeslag? Noch Cetelem,Buy Way,Cofidis weigeren te geven!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 28 feb 2019 20:10

Beste

Ik denk niet dat je dochter geholpen is door bijkomende kredietverlening. Het loonbeslag toont aan dat ze haar contractuele voorwaarden tegenover een schuldeiser niet nakomt. Dat wijst op een liquiditeits- en inkomstenprobleem dat je niet verbetert door finaal haar lasten te verhogen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2019 20:12

Ik veronderstel dat ze ook op de zwarte lijst staat, en dan mag je leningen vergeten .

En als alles betaald is dan sta je er nog 1 jaar op de zwarte lijst met als gevolg dat na dit jaar dan, men ook niet snel een krediet zal geven .daar gaan een paar jaar over gaan !
Alles is te zien met haar inkomen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2019 20:36

neen dat is het juist ze staat niet op de zwarte lijst het was tegenover een schuldeiser (winkel) dat ze een schuld had das alles

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2019 21:02

neen dat is het juist ze staat niet op de zwarte lijst het was tegenover een schuldeiser (winkel) dat ze een schuld had das alles
Dit is natuurlijk wat anders .

Hoe weten die banken dit dan ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mar 2019 06:09

omdat mijn dochter loonfiches moest doorsturen en dan zie je wel duidelijk dat er loonbeslag is

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 mar 2019 08:24

omdat mijn dochter loonfiches moest doorsturen en dan zie je wel duidelijk dat er loonbeslag is
Juist heb zelf zo een geval zeer goed gekend, en daar was het geen beslag maar een premie ( na 1 jaar werkloosheid) die de werkman kreeg en dit werd dan afgetrokken door de werkgever, had zeer hoogloon en een grootbank weigerde een kleine hypotheek van 50.000€ voor een eigendom van 250.000€, ging naar een andere grootbank en had het lening overeenkomst na 25 minuten mee naar huis

Ik zou je adviseren om naar één van de grootbanken te gaan, en niet bij deze kleine banken te gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 mar 2019 08:52

Bedoel je gewoon bij een fortis ofzo ze gaan u toch niet helpen bij loonbeslag?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#9 , 01 mar 2019 19:06

Elk dossier is anders. Maar zoals gezegd is een loonbeslag doorgaans bewijs van een moeilijke financiële toestand en is dat geen positief element in kredietverstrekking.
Het toont aan dat er geen enkele buffer aanwezig is en dat bij de minste onvoorziene kost budgettaire problemen optreden.
Banken 'helpen' niet. het zijn commerciële instellingen die projecten financieren, geen problemen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”