Gezamelijke lening auto

Marieke1986
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Gezamelijke lening auto

#1 , 28 feb 2019 09:59

Hallo

Ik heb een gezamelijke lening met mijn ondertussen ex partner. Maar ik wil mijn naam laten schrappen. De bank heeft me ondertss laten weten dat dit niet mogelijk is. Enkel als mijn ex een persoonelijke lening aangaat op zijn naam alleen om deze lening af te betalen.. ik kan hier dus niets aan doen. Mijn ex wil dit dus niet doen die lening aan gaan en wil ook de wagen niet verkopen. Ondertussen ait ik dus vast want hier door krikg ik geen andere lening en ik en mijn vriend zouden voor een woning te kopen gaan. Wat dit nu alles tegen houdt. Is er ergens iets dat ik kan doen zodat hij w verplicht 1 een persoonlijke lening aan te gaan of 2 de auto te verkopen.. ik wil er vanaf en zo snel mogelijk. Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen als hij niets wil doen ?of blijft dan alles zo ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2019 10:16

Op wiens naam staat de factuur van de garage, daar begint het mee !

Waren jullie gehuwd, wettelijk samenwonen of zo maar samen wonen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marieke1986
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2019 10:19

We waren wettelijk samenwonend en staat op allbei denk ik. Want heb de papieren niet bij me en hij wil ze mij niet geven. Ik sta toch op de lening anders kreeg hij ze niet veronderstel ik alleen. De wagen zelf is enkel op zijn naam ingeschreven geweest altijd ook al waren we nog samen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2019 10:36

Die wagen kan een gezamenlijke eigendom zijn..

Is er al een boedelverdeling gedaan ??

Zo niet schakel dan maar een advocaat in om orde op jullie zaken te stellen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marieke1986
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2019 11:09

Nee we waren wettelijk samenwonend. Dus onderlkng alles verdeeld we zijn ondertss al 3 jaar uit elkaar .. ik wil er nu iets aandoen dat men naam er eindleijk afgaat. Betalen doe ik niet aan die lening dat is het niet.. maar ik kan niet verder met men leven zo als ik er blijf opstaan..

Hij zegt dat hetzijn eigendom is en ik enkel op de lening sta.

Kan een advocaat hier iets aandoen dat vraag ik me dus af

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 feb 2019 12:39

Juridisch ben je vrijwillig mede kredietnemer en je kan daar enkel af geraken als u zelf gans het nog te betalen bedrag betaald .
U begrijpt toch dat je zelf deze krediet heeft aangegaan, en dit stop zetten is niet evident .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marieke1986
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 feb 2019 13:30

Zijn naam staat dus alleen op de factuur zegt hij. Wat is het verschil dan als ik er samen zou opstaan ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 feb 2019 15:24

Zijn naam staat dus alleen op de factuur zegt hij. Wat is het verschil dan als ik er samen zou opstaan ?
Als zijn naam alleen erop staat is het zijn eigendom (+/-theoretisch ben geen jurist om dit haar fijn uit te legen)

Staan beiden jullie naam op de factuur is de wagen van samen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#9 , 28 feb 2019 20:17

Beste

U bent al 3 jaar uit mekaar? Doorgaans loopt een autofinanciering maar 4 jaar? En de meeste banken houden geen rekening met financieringen die binnen 6 maand vervallen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marieke1986
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 mar 2019 09:03

De finanviering loopt nog 3 jaar. Jij staat alleen op de factuur. De bank wil alleen men naam schrappen als hij een persoonlijke lening aangaat maar dit wil hij niet. De auto verkopen wil hij ook niet. Ik vraag me alleen af of ik met een advocaat iets kan bereiken of niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 mar 2019 09:06

Ik vrees van niet !
Enkel dat het je geld gaat kosten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”