teruggave belastingen

debske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

teruggave belastingen

#1 , 25 feb 2019 17:37

hallo,

we moeten normaal gezien terug krijgen van de belastingen, nu vraag ik mij af hoe dit te werk zal gaan, ik ben namelijk wettelijke samenwonend met mijn partner, ik zit in collectieve schuldbemiddeling maar mijn partner is er niet mee ingegaan, nu vraag ik mij af naar waar de teruggave effectief zou gaan als ik kijk naar het dossier staat er wel de rekeningnummer van mijn partner, maar dit wil verzeker wel niet zeggen dat het ook effectief naar daar zal gaan, graag antwoord gehad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2019 17:51

Indien u terug betaald krijgt van de fiscus, en de bankrekening van uw partner staat op de aangifte of op Taks on web : dan zullen de belastingen op die rekening terug betalen.

debske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2019 18:07

wel onze 2 namen staan op de aangifte en enkel zijn rekeningnummer maar ik veronderstel dat de fiscus ook wel zal weten dat ik in collectieve zit. dus wist ik niet of de som dan naar mijn advocate ging of naar de partner of dat die dan gewoon verdeeld word in 2

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 25 feb 2019 18:12

Ik betwijfel dat. U meldt dit wel best aan uw advocate. Op de tweede onderste lijn van het aanslagbiljet kan je vinden welk het aandeel is van elke partner in het belastingresultaat.
Vermits jullie leven in een stelsel van scheiding van goederen , is het normaal dat uw partner niet mee in de CSR zit. Maar u gebruikt wel best mee uw deel in de belastingen voor de CSR.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

debske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 feb 2019 18:50

nee wij leven niet in een stelsel van scheiding van goederen, hij is er gewoon niet ingegaan omdat de schulden niet van hem waren die waren er voor hij er was, daarom moest hij er niet in omdat hij dan ook geen schulden heeft

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 25 feb 2019 19:03

"wij leven niet in een stelsel van scheiding van goederen"

Door het wettelijk samenwonen leven jullie de facto in een stelsel van scheiding van goederen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

debske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 feb 2019 21:03

oke dank u wel voor de reacties

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”