Schuldbemiddelaar laat collectieve schuldbemiddeling afsluiten zonder toelating

Tj2940
Topic Starter
Berichten: 56

Schuldbemiddelaar laat collectieve schuldbemiddeling afsluiten zonder toelating

#1 , 22 feb 2019 19:57

In 2007 verhuurde ik een appartement aan X. Na 1 jaar werd de huur niet meer betaald en na enkele bezoeken aan het vredegerecht zijn ze er uiteindelijk uitgezet. Uiteindelijk hebbben ze er 4-5 maanden op mijn kosten gewoond. Er is toen een bedrag uitgesproken door het vredegerecht (helaas kan ik deze uitspraak niet direct meer terugvinden).
Er achteraf in 2008 nog 2-3 betalingen van 20 euro geweest en nadien niets meer. Na al die jaren heb ik de hoop ook opgegeven, een kale steen kan je niet stropen...

Tot ik op 17/01/2019 bericht kreeg van een schuldbemiddelaar met melding: "In uitvoering van voormeld vonnis werd dan ook per 11/01/2019 een saldo van 80,70 euro op uw rekening overgemaakt, waarmee het vooropgestelde deel van uw aanvaarde schuldvordering aangezuiverd wordt. Behoudens tegenbericht tegen uiterlijk 23/01/2019 ga ik ervan uit dat U hiermee akkoord gaat..."
Aangezien ik in al die jaren geen enkele betaling had ontvangen bel ik betreffende schuldbemiddelaar en hij wist onmiddelijk over wat het ging, volgens hem waren de betalingen sinds 2014 niet meer gelukt aangezien de bankrekeningnummer niet meer bestond. Toen ik hem zei dat ik nooit enige betaling van hem had ontvangen zei hij vlakaf dat ik loog. Ik heb hem dan ook telefonisch gemeld dat ik graag een overzicht van de betalingen zou krijgen met het rekeningnummer naar waar deze verzonden waren en dat ik niet akkoord ga met de sluiting van de collectieve schuldbemiddeling. Dit heb ik hem ook onmiddelijk per mail gemeld. Hierop heb ik geen reactie gekregen tot ik vandaag een afschrift van de arbeidsrechtbank Antwerpen kreeg met het vonnis waaruit blijkt dat de collectieve schuldbemiddeling is afgesloten.

Wat kan ik hieraan doen om toch nog iets van het verloren geld terug te zien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2019 21:18

Dit zal pech voor u zijn daar deze zaak gesloten is vrees ik dat je niks meer van je centen gaat zien ..

Een CSR word door de rechtbank gesloten en veelal met een kwijtschelding, dus als dit zo is met kwijtschelding is X nu schulden vrij !
Daar zal de meerderheid van de schuldeisers mee akkoord geweest zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2019 08:21

Als ik even naar je titel kijk dan moet ik toch even nadenken !!

Schuldbemiddelaar laat collectieve schuldbemiddeling afsluiten zonder toelating

Van wie moet hij toelating krijgen ??

Het is nooit de schuldbemiddelaar die een CSR afsluit maar de voorzitter van de arbeidsrechtbank,

Ik denk zeker niet dat deze voorzitter de toelating aan een schuldeiser moet vragen?

Of zie ik dit totaal mis ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Tj2940
Topic Starter
Berichten: 56

#4 , 23 feb 2019 09:09

De schuldbemiddelaar heeft dit zelf in zijn brief geschreven: "In uitvoering van voormeld vonnis werd dan ook per 11/01/2019 een saldo van 80,70 € op uw rekening overgemaakt, waarmee het vooropgestelde deel van uw aanvaarde schuldvordering aangezuiverd wordt.
Behoudens tegenbericht tegen uiterlijk 23/01/2019 ga ik ervan uit dat U hiermede akkoord gaat en zal derhalve op 25/01/2019 een verzoekschrift tot sluiting van onderhavige collectieve schuldenregeling worden neergelegd."


Aangezien ik in al die jaren geen enkele euro gezien heb hiervan kan ik hier dus ook niet mee akkoord gaan. Dit heb ik hem per telefoon en mail laten weten maar toch heeft de schuldbemiddelaar een verzoekschrift neergelegd tot afsluiting van de collectieve schuldenregeling.
Volgens de schuldbemiddelaar zijn alle 21 partijen schadeloos gesteld.
De arbeidsrechtbank heeft de collectieve schuldbemiddeling afgesloten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2019 14:08

De schuldbemiddelaar heeft dit zelf in zijn brief geschreven: "In uitvoering van voormeld vonnis werd dan ook per 11/01/2019 een saldo van 80,70 € op uw rekening overgemaakt, waarmee het vooropgestelde deel van uw aanvaarde schuldvordering aangezuiverd wordt.
Behoudens tegenbericht tegen uiterlijk 23/01/2019 ga ik ervan uit dat U hiermede akkoord gaat en zal derhalve op 25/01/2019 een verzoekschrift tot sluiting van onderhavige collectieve schuldenregeling worden neergelegd."


Aangezien ik in al die jaren geen enkele euro gezien heb hiervan kan ik hier dus ook niet mee akkoord gaan. Dit heb ik hem per telefoon en mail laten weten maar toch heeft de schuldbemiddelaar een verzoekschrift neergelegd tot afsluiting van de collectieve schuldenregeling.
Volgens de schuldbemiddelaar zijn alle 21 partijen schadeloos gesteld.
De arbeidsrechtbank heeft de collectieve schuldbemiddeling afgesloten.
Wat wilt dit dus zeggen dat u maar 80,70€ te goed had na de verdeling.

Ook die andere schuldeisers hebben maar een klein deel gekregen, en iedereen krijgt zijn deel pro rata de grote van de schuld.
En al de rest zal kwijtgescholden zijn !

En wat kan je er tegen doen ?????

NIKS want dit is nu éénmaal het systeem van CRS, en is dit eerlijk ?

Voor velen wel, want velen denken dat iedereen een tweede kans moet krijgt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”