Collectieve schuldbemiddeling

Slimbrouck
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 13 feb 2019 17:31

Beste
Ik zit in collectieve schuldbemiddeling al 3,5 jaar.
Ze krijgt maandelijks rond de 1600 euro. Ikzelf krijg 90 euro per week wat ik weinig vind voor met een kind. Maar in al die jaren weet ik niet wat er al allemaal betaald geweest is. Of hoeveel er op de rekening staat. Is zij niet verplicht om een jaarlijks verslag te sturen naar mij? En als ik een extra vraag voor kleren voor mijn dochter zegt ze dat er geen budget is ook al weet ik dat er wel budget is. Mijn vraag is kan ik daar iets aan doen? En praten met haar helpt niet. Mvgr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2019 17:58

Vraag haar de rekening van verleden jaar .

Als zij 1600€ krijgt en alles moet betalen zal er zeer weinig overschieten voor de schuldeisers.
De schuldbemiddelaar mag je ook rekenen aan 200€ per maand .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Slimbrouck
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2019 08:54

Als ik dat vraag antwoord ze er niet op heb het al zoveel gevraagd.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2019 09:02

Ze is verplicht je elk jaar een overzicht te geven .
Heb je nog een advocaat waar iets mag aan vragen, zo ja dat hij een eens belt of mailt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 14 feb 2019 10:34

hoeveel bedraagt de openstaande schuld?

Slimbrouck
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 feb 2019 11:08

De openstaand bedrag is 15000€ al 3,5 jaar volgens haar jaarlijks verslag. Dus dat klopt niet hè.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 feb 2019 11:32

Als dit u begin bedrag was, moet dit zeker op minder dan 5 jaar in orde zijn, 3000 per jaar is 250€ moet kunnen..

En als het een overeenkomst is van 5 jaar zal je mijn gedacht toch een mooie spaarboek krijgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Slimbrouck
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 feb 2019 11:54

Het is over 7 jaar uitgesproken van de rechter. Heb een brief gekregen van de rechtbank dat ik een bedrag van 2700€ moet betalen aan haar voor al haar werk in de afgelopen 3 jaar. Is toch veel voor al het werk dat ze niet doet. Papieren openden doet ze al niet is allemaal via email. Dus welke kosten geeft ze aan mij. Dat vraag ik mij af.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 feb 2019 13:12

luister 2700 voor die drie jaar is zeer goedkoop, dit is minder dan wat ze mag vragen.

Er zijn schuldbemiddelaars die meer dan 2000 € PER JAAR REKENEN.

Maar voor mensen in u geval is dit zeer duur, en 7 jaar voor 15.000€ is ook zeer lang .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Slimbrouck
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 feb 2019 09:04

Beste
Weet ik was het maar waar dat het in 5 jaar gedaan zou zijn. Is er niks aan te doen na alles wat ze niet gedaan heeft zoals die rekeninguittreksels en jaarlijkse verslagen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”