Tekort leefgeld bij CSR.

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

Tekort leefgeld bij CSR.

#1 , 04 feb 2019 11:41

Beste,

Mijn invalideitsuitkering bedraagt 1790 euro gemiddeld, dit komt omdat vlak voor dat ik ziek werd een goedbetaalde job had en op basis daarvan wordt uw uitkering bepaald. Dit terzijde, ik zit in collectieve schuldenregeling, 3jaar krijg ik maandelijks 600 euro leefgeld, budgetmeter en benzine. Nu in december was er een misverstand bij de mutualiteit en hadden ze me 1000 euro invalideitsuitkering gestort, dit werd een maand later geregulariseerd en rechtgezet. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken. Maar mijn advocaat stuurde mij een mail, je verdient minder dus je leefloon gaat naar beneden. Naar willekeur heeft hij de laatste 3 maanden 2x 200 en 1x 100 euro minder doorgestort. Hoewel het ondertussen rechtgezet is en ik in januari gewoon terug 1790 euro gestort heb gekregen. Heb ik een poot om op te staan of moet ik gewoon ondergaan?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2019 12:57

Wat kan je doen aan je schuldbemiddelaar?
Hij is een beetje heer en meester over je inkomen, hij moet zorgen dat er voldoend geld is om de afbetaling te doen.
Dit staat toch allemaal in je vonnis.

Heb je hem al gecontacteerd ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

#3 , 04 feb 2019 13:29

Ja heb hem gemaild. En hij heeft mij uitgenodigd voor een gesprek. Ik heb afgelopen jaar hoge ziekenhuisfacturen gehad. Mag dat een reden zijn om mijn leefloon te verlagen? Zijn aanvankelijke reden dat mijn inkomen verlaagd was is achterhaald en klopte niet. Mag hij nu zo maar een andere reden uit zijn duim zuigen?

Mvg,

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”