geld uitgeleend vriend

anneken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geld uitgeleend vriend

#1 , 03 feb 2019 10:06

hallo,

ik heb aan mijn ex vriend 3500€ uitgeleend .Er werd een schriftelijke overeenkomst opgemaakt met vermelding wanneer en hoe hij het geld zou teruggeven.Ondertussen wacht ik al jaren en ben de beloftes en het smeken kotsbeu.
Wat kan ik doen?
grts ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2019 10:10

Naar vrederechter gaan voor verzoening en dit kost bijna niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2019 10:25

Er is geen verschil tussen een procedure voor de vrederechter en die op de rechtbank van eerste aanleg.
Ook als de rechtbank van eerste aanleg bevoegd is kan je daar laten oproepen in verzoening (kost niets).
Als de verzoening geen resultaat heeft moet je in beide gevallen een dagvaarding laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder. Als je dat zonder advocaat kan voor de vrederechter, kan je dat ook zonder advocaat voor de rechtbank van eerste aanleg.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 08 feb 2019 11:54

Heb je al een aangetekend schrijven gestuurd ? Lijkt me de meest evidente 'eerste' stap (als gewoon vragen niet werkt)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”