achterstallige onderhoudsgelden en schuldbemiddeling

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

achterstallige onderhoudsgelden en schuldbemiddeling

#1 , 31 jan 2019 13:32

Besten,

mijn ex heeft al ongeveer twee jaar geen alimentaties meer betaald. Ondertussen betaalt DAVO mij voorschotten. Mijn ex zit sinds vorig jaar in collectieve schuldbemiddeling. Ik beschik over een uitvoerbare titel. Sinds december vorig jaar over een nieuwe uitvoerbare titel daar mijn ex het onderhoudsgeld terug voor het gerecht heeft getrokken omdat hij nu minder inkomsten had. Hij heeft dat ook gewonnen en moet slechts 130euro betalen voor mijn kinderen (die universitaire studies doen). Maar ook dit nieuw vonnis volgt hij niet.
Ondertussen loopt het achterstallig onderhoudsgeld aardig op. DAVO heeft alles doorgegeven aan de schuldbemiddelaar.
Mijn ex werkt en heeft een inkomen. Zijn huis werd eind vorig jaar openbaar verkocht.
Mijn vragen zijn : 1. ga ik nog ooit iets van dat achterstallig onderhoudsgeld zien of kan hem dat kwijtgescholden worden?
2. waarom betaalt de schuldbemiddelaar mij niet rechtstreeks het onderhoudsgeld uit zodat de achterstal niet blijft oplopen?
3. mag ik zelf contact opnemen met de schuldbemiddelaar of heb ik daar niks mee te maken?
4. ben ik niet de eerste die recht heeft op uitbetaling boven alle andere schuldeisers?

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#2 , 09 feb 2019 12:17

Niemand?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2019 12:44

Het probleem is dat hij in schuldbemiddeling zit.
Normaal betaald de schuldbemiddelaar maar eens per jaar uit!

En neen er zijn geen andere schuldeisers boven u, je bent een bijzondere bevoorrechte schuldeiser, en neen je bedrag kan nooit kwijt gescholden worden dit net het zelfde als bij een faillissement, daar kan ook het onderhoudsgeld niet kwijtgescholden worden.

Als ik het goed leest zit je EX in zeer slechte papieren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#4 , 09 feb 2019 17:51

bedankt Lowie

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”