3 maanden zonder leefloon..

Bart depaepe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

3 maanden zonder leefloon..

#1 , 23 jan 2019 10:01

beste..

Ik zit inmiddels al 2 jaar onder collectieve schuldbemiddeling en ik vraag me af hoe ik een andere advocaat kan verkrijgen want ik geraak steeds dieper in de schulden en zo is het ipv een hulp , een lijdensweg aan het worden..

Ik krijg niets van normale info door van hem inzake bedrag vanop de rekening en is nu zelfs zover gekomen dat hij al 3 maanden geweigerd had om mijn huishuur te betalen waardoor ik morgen naar vredegerecht moet omdat er al een aanvraag tot uithuiszetting was.. mijn rekening bevatte nog genoeg geld dus geen reden tot wanbetaling. ik heb ocmw moeten inschakelen om hem te verplichten om achterstallige huur direct te vereffenen en hij heeft die dan ook direct betaald.. ik krijg ook al 3 maanden geen leefloon en ik krijg het gevoel dat ik mijn eigen ga moeten beschermen want dat ik anders het slachtoffer ga worden van zijn ongewilligheid om me te helpen.. hij wordt boos als ik om info van mijn rekening vraag en weigert me te zeggen wat hij voor zichzelf aanrekent.. ik zit ten einde raad en zo zie ik echt geen weg verder om eruit te geraken.. de aanmaningsrekeningen blijven maar binnenstromen en ik krijg geen geld vrij om die te kunnen betalen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2019 11:06

maar in welke miserie zit u ?

Heb je werk ?

Je moet ook weten als er geen inkomen is dan kan er niks betaald worden !

Heb je een advocaat een pro deo ?

Vraag aan die advocaat om een volledige kwijtschelding aan te vragen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 23 jan 2019 15:15

Er zijn idd advocaten die een begeleiding csr als een gemakkelijke job zien : rap verdiend, weinig werk. Het zijn zo'n mannen waar het verkeerd loopt.
Probeer via het OCMW gedaan te krijgen dat zij die taak overnemen of - als ze het zelf niet doen - voor een andere advocaat zorgen.
Zelfs als men in een CSR zit, heeft men recht op een fatsoenlijk bestaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2019 16:35

Zoals wanton schreef

Zelfs als men in een CSR zit, heeft men recht op een fatsoenlijk bestaan.

En dit is bij veel CRS dossier vaak zoek.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”