maatschappelijke zetel kan nergens ondergebracht worden

Nestorw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

maatschappelijke zetel kan nergens ondergebracht worden

#1 , 13 jan 2019 11:06

Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik verhuisd en verkeer ik als ondernemer in moeilijkheden ( ik ben eigenaar van een BVBA ).
Ik had gehoopt snel een oplossing te vinden, zodat ik snel een nieuwe domicilie kon hebben, alsook de maatschappelijke zetel van mijn bedrijf te veranderen.
Door de drukte ( een excuus uiteraard ) ben ik er niet toegekomen dit in de voorbije 3 maanden te veranderen.
Met als gevolg dat de eigenaar van het pand waar ik huurde mijn domicilie ambtelijk laten schrappen heeft, alsook een procedure gestart heeft om de maatschappelijke zetel op dat voormalige adres te laten schrappen. Ook heel terecht uiteraard.
Door schuldproblemen en dito aangetekende communicatie die bleef voortduren op het voormalige adres, was dit uiteraard heel vervelend voor de eigenaar.

Er was de voorbije maanden geen positieve cashflow binnen de BVBA omdat hard gewerkt werd aan een businessplan en een zoektocht naar investeerders.
Eigenlijk is er wel een positieve kentering mogelijk, maar ik wil de huidige situatie "in regel brengen".
Alleen vraag ik me af hoe.
In essentie ben ik dakloos, ook al verblijf ik her en der bij enkele vrienden en familie, zonder vast adres.
Door schuldproblemen wil en kan ik ook geen domicilie/maatschapp zetel vestigen bij bovenstaande.

Het OCMW kan een referentie-adres in dergelijk geval aanreiken, waarmee terug kan ingeschreven worden in het personenregister.
Die procedure zal ik ook snel starten.

Maar is een dergelijke oplossing ook mogelijk voor de zetel van mijn BVBA, zo ja , hoe dan ?
En wat is het gevolg als de maatschappelijke zetel geschrapt wordt ( door de procedure die terecht opgestart werd door voormalige verhuurder van het pand ) voor mijn verdere handelsactiviteiten binnen de BVBA ?
Temeer ook omdat ik kijk naar een doorstart, omdat de markt heel sterk positief veranderd is, en alles admin correct moet zijn.

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding