CSR herziening en gevolgen?

CinB
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

CSR herziening en gevolgen?

#1 , 12 jan 2019 11:12

Geachte,

Ik ben sinds september 2012 in CSR. Dit zou nog tot 2020 zo zijn. Toen ik aal enkele jaren in CSR zat leerde ik mijn man kennen. Ik ben meteen eerlijk geweest en uitgelegd. Mijn toen partner en nu man wou me uitkopen of voorstellen per maand meer af te betalen zodat alles sneller zou gedaan zijn maar mijn bemiddelaar zei dat dit niet kon omdat er kwijtscheldingen waren en dat ik bij wijziging meer inkomen bv promotie of hulp van iemand, ik meer moest betalen. Is dit zo?
Je moet weten het ging om ca. 36000 euro die naar net onder 16000 herleid was. De schulden kwamen mee uit een vorige relatie (domme blindheid van mijn kant) en mijn ex had ervoor gezorgd dat alles op mij viel. Mijn nieuwe vriend dacht me te helpen met die 16000 euro maar 36000 was ook voor hem net iets te veel.
Zijn krediet was ok en hij had dan ook geen problemen met de bank als hij bv een auto wou kopen. Paar jaar later wilde mijn nu man met me trouwen, jaar voor de trouw heb ik naar mijn advocaat email verzonden met de vraag of er daar gevolgen door zouden komen. Geen reactie (advocaat reageert niet veel, enkel als er een antwoord echt nodig is) dus ik dacht dat alles oke was.
Op heden 2019 zijn we dus man en vrouw. Mijn man wil terug een nieuwe wagen kopen na 5 jaar en ineens weigeren banken hem door blijkbaar mij.

Ik voel me rot en weet niet wat gedaan. Dat hij zou moeten wachten tot september 2020 en dan nog 12 maanden wachttijd nationale bank is zo hard voor zo een goede man. Harde werker die nooit werkloos is geweest en dan zoiets.
Ik heb email naar advocaat gestuurd maar nog geen reactie.
kan ik echt niet vervroegd afbetalen? Gaat mijn bedrag dan idd opeens van 16000 naar 36000? Ik zou nu nog 4000 euro van de 16000 moeten betalen.
september 2019 zou ik ook 7 jaar in bemiddeling zijn. Mijn man wil met me naar oplossingen zoeken om dat laatste bedrag in tijd in te korten maar voorlopig geen reactie van de bemiddelaar en destijds kregen we als reactie dat dit niet kon. Wat zijn mijn mogelijkheden? De garage waar hij de wagen wil kopen zei scheiden en was een klap in ons gezicht.
Er werd me ook gezegd (niet door de advocaat) dat als een bedrag wordt kwijtgescholden, dat dit voor eeuwig zichtbaar zou zijn op de NB en dat ik nooit nog van de lijst zou geraken, klopt dit?
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven in welke paden ik kan bewandelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2019 11:28

Je geraakt na 12 maanden na de sluiting van de lijst maar dit is geen garantie dat je een lening zal krijgen, normaal duurt dit nog enkele jaren eer de banken je een krediet gaan geven ook al ben je van de lijst, er is geen enkele bank die staat te springen als je van de lijst bent om je een krediet toe te kennen, en ook weten zij oveel kwijtschelding je gehad heeft die gaat daarna nog jaren mee met de krediet verzekeraars waar de banken mee werken.

Waarom zijn jullie niet gehuwd met scheiding van goederen en scheiding van aanwinsten ??
Dan was het MISSCHIEN gemakkelijker geweest om hij een krediet te krijgen, dit ben ik zelfs niet zeker !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CinB
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2019 11:35

Wij wisten dit niet, ik had email verzonden naar de advocaat voor onze trouw en aangezien deze zonder reactie was, dacht ik dat alles oké was. Mijn advocaat is zoals een geest. Nooit geen problemen mee buiten dan verwarrend advies en hij reageert op e-mails als er een antwoord nodig is, zo had ik in al die jaren de indruk toch. Ik dacht om de kosten te drukken want ik weet goed genoeg dat bij elke reactie de kosten voor hem naar omhoog gaan.
In elk geval mijn belangrijkste vraag is, kan ik mezelf uitkopen of niet bij een kwijtschelding? Oorspronkelijk wou ik niet in CSR, ik had de bank gevraagd mijn termijn te verlengen zodat ik van 500 naar 300 per maand zou gaan en dit wilden of konden ze niet, vandaar dus de CSR. Hadden ze erop ingegaan dan had iedereen nu al al zijn geld gehad, het volledige bedrag en niet half.
Maakt eigenlijk niet uit, details en vijgen na Pasen op dit moment maar waar ik nu wel mee zit is wat kan en mag ik doen en wat zijn de gevolgen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”