Aremas en engie

Kat.e.m
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aremas en engie

#1 , 08 jan 2019 10:07

Beste
Ik zit al via OCMW 3 jaar in schuldbemiddeling en ben braaf aan t betalen. Tot op vandaag geen enkele betaling gemist.

Ik begin bij X; 3 jaar terug betaalde OCMW via de sociale energie fonds mijn schulden. 900 euro was verjaard. Nu krijg ik 3 jaar later een mail van Y waarom ze 500 euro binnen de 15 dagen verwachten. Achterstallig zogezegd maar alles werd 3 jaar terug gewoon betaald. Eveneens werd gezegd dat de verjaring toen niet telde dus mogen ze extra aanrekenen jaren later.
Kan dit zomaar ????

Z eveneens 3 jaar betaald en zie t totaal bedrag niet schuiven. Ze beloofden maanden geleden dat ik het kapitaal betaalde ipv interesten enz ... Maar plots staan ze als schuldeiser sinds april 2018 op mijn belastingen vermeld. En t bedrag blijft na 3 jaar t zelfde. Kan k hier iets tegen doen ?

Voel me echt in t zak gezet. K dacht schuldbemiddeling ben beschermd door de wet maar zelfs een maffia bedrijf als X kan na jaaaren ineens geld komen eisen !

Heb een kindje van bijna 2 en vorige jaar is t zelfs moeizaam geweest. Vooral voor de extra kosten zoals dokter medicatie enz ... Kan dit niet aan. Is er een oplossing??? Mijn totaal schuld is momenteel rond de 9000 euro. Daarvan 3400 euro Z

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2019 10:21

Welkom in Belgenland, waar alles mogelijk is.
Ik kan u alleen maar aanraden in het vervolg niet met zulke firma's in zee te gaan. Op voorhand internet opzoeken omtrent info betreffende bedrijven.
Zij die beloven u uit de nood en de put te helpen, laten u in een krater belanden.
Wat juist te doen kan ik u niet zeggen : ken de contracten niet en de afspraken.
Zou toch eens naar het OCMW trekken om uw situatie uit te leggen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2019 11:14

Wat heeft u een CSR die uitgesproken is door de arbeidsrechtbank of een afbetaling plan van het OCMW zelf.

Want u verhaal klopt ergens niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 08 jan 2019 17:33

Beetje raar bedrijf, A. Zie : https://www.elfri.be/artikel/eos-aremas
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”