Leefgeld bij collectieve schuldenregeling.

Pajoval62@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Leefgeld bij collectieve schuldenregeling.

#1 , 03 jan 2019 15:30

Beste,
Ik overweeg om de collectieve schuldenregeling aan te vragen. Ik lees links en rechts voor- en nadelen. Zo heb ik gelezen, op een gerenomeerde website, dat het leefgeld niet minder mag zijn dan, het niet voor beslag in aanmerking komend gedeelte van je inkomen. De advocaat waarbij ik om inlichtingen ging, zei dat het wel minder mag zijn. Voor ik mijn aanvraag indien, had ik graag enige zekerheid.
Weet iemand hier het antwoord?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2019 15:41

Bij de meesten is het veel minder, dit hangt af van de schuldbemiddelaar .

Hij betaald huur, elektriek, gas, water,
Al het inkomen komt bij hem, zijn loon is +/-2500€ per jaar en er moet een afbetaling zijn, en de rest komt bij jullie, meestal per week .
Er zijn er van 50€ per week en er zijn er van 200€ per week.

De meesten die hier reeds die vraag gesteld hebben hadden veel minder dan het leefloon.

Het voordeel is, al de kosten deurwaarders en intresten verdwijnen.

Het nadeel is dat je veel jaren sommige 5 jaar maar andere veel langer, als er schulden zijn uit een faillissement word dit niet in opgenomen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pajoval62@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2019 00:59

Bedankt voor de reacties.
Ik heb besloten om het Niet te doen. Ik ben zelf aan ‘t onderhandelen, dit spaart me heel wat uit.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”