Mazoutlevering

Canaris
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mazoutlevering

#1 , 24 dec 2018 10:24

Op 9 december stookolie besteld en leveringsdatum is voor 31 december.
Vandaag 24 december en ik vroeg of ze wel gingen leveren deze week.
Ik krijg geen antwoord.
Indien ze niet leveren zoals afgesproken voor 31 december (staat op mijn bestelling)heb ik het recht zonder kosten mijn bestelling te annuleren of moet ik maar wachten tot ze leveren wanneer zij willen of wanneer ik zonder brandstof val.
Zij lieten wel weten als ik snel een levering wil devolgende dag ik 60€ moet betalen.
Wat zijn dit voor praktijken !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2018 11:42

Ik zou per direct ergens anders bestellen. Die leveren geen mazout dat nog uit Koeweit moeten komen of zo.
Zo een lange wachttijd? En dan nog durven vragen om 60 euro om spoedig te leveren? Dat is gewoon een truck van hun. Lange wachttijd melden om daarna geld af te troggelen voor snelle levering. Corrupte zakken zijn het. Bah bah bah

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 24 dec 2018 11:51

Is dat soms een groepsaankoop?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 dec 2018 11:54

En dan nog durven vragen om 60 euro om spoedig te leveren? Dat is gewoon een truck van hun. Lange wachttijd melden om daarna geld af te troggelen voor snelle levering. Corrupte zakken zijn het. Bah bah bah

Er zijn toch veel zaken dat je meer betaald voor snel leveren !!
Laat avond leveren of zaterdag leveren.

Snel dienst dit moet betaald worden.

Vergeet niet de mazouthandelaars zitten nu wel in het grote seizoen, eind augustus zal je niet zolang moeten wachten, velen hebben eindejaarspremie gekregen en vullen hun mazouttank
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 dec 2018 15:20

Vreemd...eerst moet men 3 weken wachten en opeens kunnen ze wel snel leveren...mits men er een bedrag voor neertelt? Dit gaat over mazout, een noodzakelijk iets, geen luxe product.
Er wordt geen gouden horloge of de laatste high tech TV besteld.

Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2018 18:48

Beste

Wij hebben een half jaar geleden ook te maken gehad bij de aankoop van stookolie met een frauduleuze firma die nota bene bij een groepsaankoop een hogere prijs factureerde dan overeengekomen.

Gezien de firma de factuur niet wilde aanpassen (we hadden drie maal schriftelijk via mail verzocht om de correcte prijs toe te passen) hebben we met succes klacht ingediend bij de FOD economische zaken, en alle mailverkeer samen met de klacht via mail bezorgd aan onderstaande dienst.

U krijgt een bevestiging van de goede ontvangst van de klacht en daarna start een onderzoek: de firma kreeg de controlediensten op bezoek en werd verplicht om de afgesproken prijs toe te passen. Daarna hing de directeur van de firma plots aan onze lijn met verontschuldigingen...

U kan dus best een gemotiveerde klacht indienen bij de Consumentenombudsdienst.
Tel.:02.702.52.00
Fax:02.808.71.20
E-mail : contact@consumentenombudsdienst.be

Eén van de voorwaarden waaraan een klacht moet voldoen om door hen aanvaard te kunnen worden, is dat u eerst zelf contact opneemt met het bedrijf waarmee u een probleem heeft. U doet dit best eerst. Als u dan nog geen oplossing heeft, contacteert u de Consumentenombudsdienst.
Meer inlichtingen over de ontvankelijkheidsvoorwaarden van klachten vindt u op hun website.
De Consumentenombudsdienst bemiddelt enkel in geschillen met handelaars die gevestigd zijn in België of in een ander land van de Europese Unie plus Ijsland en Noorwegen. Indien u een geschil heeft met een onderneming die gevestigd is buiten de Europese Unie bestaat nog de mogelijkheid van een gerechtelijke procedure.

Als u andere algemene informatie over een consumentenprobleem of economische materie zoekt, kan u terecht bij het Contact Center van de FOD Economie:
Tel. (gratis nr.): 0800 120 33
Fax (gratis nr.): 0800 120 57
e-mail: info.eco@economie.fgov.be

Succes en geef even feedback zodra deze zaak is opgelost.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”