Schulden aan minnaar...

liesje81
Topic Starter
Berichten: 2

Schulden aan minnaar...

#1 , 22 apr 2008 10:00

Hallo allemaal ik heb een vraag waar ik niet meteen een antwoord op kan vinden...
Ik heb enige tijd geleden een relatie gehad met een getrouwde man, heerlijke tijd en alles was geweldig, we hielden van mekaar, ik was veel jonger, hij had het goed. Maar toen puntje bij paaltje kwam en ik (omdat het onhoudbaar was gewoon) hem voor de keuze stelde; zijn vrouw of ik, bleef hij bij zijn vrouw. Ik had hier alle respect voor, was blij dat ik het wist en ik moest verder. Heb het er niet makkelijk mee gehad, erg moeilijk zelfs! Maar nu ben ik er over, het is al 2jaar geleden en ik heb een nieuwe vriend en alles zit mee.
Nu begint mijn ex(minnaar) echter op te spelen volgens mij uit jaloezie ik weet het ook niet... Hij gaf me regelmatig (zwart)geld om het leven wat makkelijker te maken, hij had/heeft er genoeg en ik kon het goed gebruiken. Er is hier nooit ene schriftelijke overeenkomst over gemaakt of wat dan ook, ik zag het als een gift uit liefde zeg maar, en zo bracht hij het ook, 'om mij te helpen'.
Nu eist hij alles terug en heeft hij een bedrag van 8000 euro voorop gesteld als zijnde mijn schuld aan hem. Zijn vrouw weet hier natuurlijk niets van want dat is hem heilig. Ik heb geen zin om een boekje open te gaan doen bij hem thuis over wat er allemaal gebeurd is, maar ik heb ook niet de middelen om hem zulk een bedrag te geven.
Nu blijft hij dus aanhouden en begint zelfs over te gaan tot het dreigen dat ik dan mijn auto maar moet verkopen etc..
Ik weet echt niet wat gedaan, kan hij me iets maken? Rechtgeldig gezien dan? Ik begrijp niet waarom hij nu ineens zo doet, ik kan er niet aan uit.
Ik wil ook mijn toekomst en nieuwe relatie niet laten verpesten door mijn verleden.
Kan iemand me advies geven of heeft iemand ook zulks meegemaakt??
Dankjewel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 apr 2008 11:01

Die man moet niet alleen bewijzen dat hij u iets gegeven heeft, maar ook dat u er zich toe verbonden hebt dit terug te geven.

Dat laatste is blijkbaar niet het geval. Dus moet u dat ook niet teruggeven en zie ik niet hoe hij het tegendeel gaat kunnen bewijzen.

scorpioen

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 22 apr 2008 11:03

U zegt dat er helemaal niets op papier i.v.m. met deze giften? Ik veronderstel dat u ze ook cash en niet via overschrijving gekregen heeft? In dat geval heeft die man volgens mij geen poot om op te staan, maar ik ben wel geen jurist.

Hij wil je vermoedelijk intimideren en afpersen. DAT is wel strafbaar en als hij ermee verder gaat: klacht indienen bij de politie!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#4 , 22 apr 2008 11:23

Heb je ooit iets ondertekend?

Hij zal moeten bewijzen dat hij je geld heeft gegeven én hij zal moeten bewijzen dat het niet met de intentie om te geven was, de zgn animus donandi.

Aangezien jullie op dat moment een relatie hadden zal een rechter al gauw aannemen dat er sprake was van een gift.

Laat je niet opjagen, en laat hem afkomen met bewijzen.

liesje81
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 22 apr 2008 13:36

Hartelijk bedankt voor alle bemoedigende reacties, wat ik nu meemaak is dus allesbehalve aangenaam.
Er staat dus inderdaad nergens iets op papier, het gaat om cash (zwart)geld van een rekening waar zijn vrouw (naar zijn zeggen) ook niets van af weet.
Ik ben benieuwd wat hij in het werk zal stellen om zijn gelijk trachten te halen, maar zoals ik al dacht heeft hij dus weinig poot om op te staan.

Beachcomber
Berichten: 572

#6 , 22 apr 2008 13:42

Als het over zwart geld gaat kan u in discussies ook nog het woord 'fiscus' laten vallen.

Veel succes!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”