Bank overgenomen door grootbank

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Bank overgenomen door grootbank

#1 , 04 dec 2018 09:15

Onze kredietverstrekker is onlangs overgenomen door een grootbank.
Alle leningen zouden worden overgeheveld. Voor 2 leningen heb ik idd de melding al ontvangen dat deze vanaf 1/12 op een nieuwe rekening moeten worden betaald.

Nu krijg ik vorige week vrijdag een aangetekend schrijven in de bus dat 1 lening een achterstand heeft. Het leek meer op een dreigbrief, maar bon, banken zullen moeite moeten doen om hun geld te krijgen uiteraard. Ik had trouwens geen idee van die achterstand, maar ik ga er van uit dat zij daar geen fouten in maken. Mijn man zit al meer dan een half jaar met een burnout thuis, dus alles komt op mij terecht, in combinatie met mijn fulltime werk en 4 kinderen sla ik er niet in alle ballen tegelijk in de lucht te houden.

Dus ik besluit dit over te schrijven maar krijg de melding dat de begunstigde rekeningnummer niet klopt.

Er staat op dat als het de dag voor de volgende vervaldag niet aangezuiverd is, ze overdracht van loon gaan doen, en na nog eens 30 dagen melden bij de NBB.

Nu zit ik op mijn werk en kan ik niet bellen tijdens de uren, enkel tijdens de middag. Heb ze dus een mail gestuurd met de vraag het correcte rekeningnummer door te geven.

Maar wat nu? Wacht ik af? Het geld staat er, ik weet alleen niet naar waar het moet. Wat kan en mag de bank doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2018 09:33

Heb je geen vertrouwen persoon die voor u naar het bankkantoor persoonlijk kan gaan?

Dit zou dan toch ter plaatse kunnen opgelost worden !

Zorg dat je zeker niet op de lijst komt !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”