terugeisen van advokaatkosten

ginovdb
Topic Starter
Berichten: 2

terugeisen van advokaatkosten

#1 , 09 apr 2008 13:42

Ikzelf ben gescheiden al reeds een jaar of drie en nu hertrouwd, mijn exvrouw had een zaak tegen mij gespannen augustus 2006 om nog geld van mij te eisen, dat is haar niet gelukt want wij beschikten over voldoende bewijzen, de zaak ligt dus voorlopig stil reeds al zeven maanden, nu heb ik een brief ontvangen van mijn advokaat waarin hij me zegt dat deze zaak niet meer zal worden verder gezet daar de tegenpartij hierin blok zit en niet verder kan en zodoende kreeg ik van mijn advokaat de eindafrekening hierin.
Daar mijn exvrouw de zaak heeft aangespannen is het dan voor mij mogelijk om deze kosten die ik nu heb en moet betalen van mijn advokaat terug te eisen aan haar? Tenslotte heb ik hierom niet gevraagd en trouwens moet zij mij nog altijd de helft van de belastingen terugbetalen die wij terugkregen tijdens onze echtscheiding.
Wat kan ik hierin nog doen? Misschien via vredegerecht?
De zaak is wel nooit uitgesproken geweest via de rechtbank zelf.

Gino

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wuotan
Berichten: 18

#2 , 20 apr 2008 14:55

Tenzij je echtgenote ermee akkoord gaat een deel van de kosten te betalen, is een vonnis waarin zij effectief in de kosten wordt veroordeeld, de enige manier om die kosten ook te kunnen recupereren.

Let wel: er wordt gewerkt met een vaste rechtsplegingsvergoeding, die niet overeenkomt, en bijna altijd veel lager ligt, met de werkelijke kosten die je aan je advocaat betaalt. Als je verder procedeert, moet je dus bijkomende advocaatskosten betalen die zelfs lager zouden kunnen zijn dan de vergoeding die uiteindelijk wordt toegekend.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”