deurwaarder voor zoon die hier niet meer woont

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

deurwaarder voor zoon die hier niet meer woont

#1 , 15 nov 2018 07:52

[quoteMijn zoon intussen 22 had een abonnement bij Proximus terwijl wij bij Telenet zaten. Hij woont nog thuis en deed af en toe een vakantiejob terwijl hij nog studeerde. Hij moest zijn abo zelf betalen.

Mijn zoon had het op een bepaald moment emotioneel heel zwaar en werd gedurende enkele maanden opgenomen in psychiatrie. Gevolg: rekening Proximus bleef onbetaald. Op mijn vraag of alles geregeld was en ik iets moest doen antwoordde hij negatief.

Ondertussen zit dit dossier bij een deurwaarder en aangezien hij nog hier woont hebben ze alles van ons opgeschreven.

Wat kan ik doen om opladen te vermijden want wat van hem is staat op zijn kamer. Al de rest staat op mijn naam en van mijn man.

Ik heb de deurwaarder aangeschreven voor een afbetalingsplan maar krijg geen antwoord. Het bedrag is intussen met alle kosten opgelopen tot bijna 3000€. Ik kan en wil dit niet betalen.

Intussen volgt mijn zoon een opleiding via de VDAB maar heeft nog geen inkomen. Pas van september zou hij een vergoeding, wel minimaal, krijgen. Hoeveel dat is weten we pas na inschrijving vakbond maar daar kunnen we pas begin september terecht aangezien ik nog op vakantie vertrek.

Wat kan ik hier doen ?][/quote]

Ik kreeg de nodige tips in dit dossier, maar toch is het nog verkeerd gelopen. Ik had met mijn zoon en de deurwaarder een afbetalingsplan afgesproken maar het is van kwaad naar erger gegaan. Mijn zoon heeft het opnieuw heel zwaar en lastig gehad en het is beginnen escaleren. De betalingen zijn dus niet gebeurd. Sedert 1 november woont hij alleen via een project beschut wonen en staat zijn domicilie hier niet meer.

Ik beheer vanaf nu zijn financiën en ik heb een voorstel gedaan maar daar komt ook geen antwoord op. Sedert de aanplakking van vorige week ben ik continu bezig om te zoeken naar een oplossing maar ik vind er geen.

Ik heb de deurwaarder verwittigd maar ik krijg geen reactie, ze zouden vandaag komen opladen als ik geen 1500€ stort en daarvan het betalingsbewijs door mail. Op mijn mails antwoorden ze niet maar een bericht inspreken om mijn voicemail lukt dan wel wonderbaarlijk.
Mag de deurwaarder nu nog komen opladen als mijn zoon hier niet meer woont ?
Ik heb intussen al via Jureca een bericht gestuurd om mij juridisch bij te staan.

mvg,
Nathalie Leeping

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 15 nov 2018 09:21

Dan zal uw advocaat wel het nodige doen, veronderstel ik ?

Wanneer hebt u die aangesteld? Hebt u al antwoord?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 15 nov 2018 15:28

uit uw originele post kan ik niet afleiden of er een vonnis was van een rechtbank.

zolang er geen vonnis is van een rechtbank kan de deurwaarder NIKS opladen, nog is hij daartoe gemachtigd zonder uitvoerbaar vonnis.

deurwaarder kan wel soms optreden als een incassobureau, maar zonder vonnis van de rechtbank kan hij buiten wat dreigen NIKS doen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 15 nov 2018 17:07

Ondertussen zit dit dossier bij een deurwaarder en aangezien hij nog hier woont hebben ze alles van ons opgeschreven.

Wat kan ik doen om opladen te vermijden want wat van hem is staat op zijn kamer. Al de rest staat op mijn naam en van mijn man.

"alles opgeschreven " gaat net iets verder dan incasso denk ik.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 15 nov 2018 20:47

Ondertussen zit dit dossier bij een deurwaarder en aangezien hij nog hier woont hebben ze alles van ons opgeschreven.

Wat kan ik doen om opladen te vermijden want wat van hem is staat op zijn kamer. Al de rest staat op mijn naam en van mijn man.

"alles opgeschreven " gaat net iets verder dan incasso denk ik.

het is ook niet de eerste deurwaarder die alles opschrijft om druk uit te oefenen (zonder vonnis), wat niet echt volgens de regels is (als ik goed gelezen heb)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”