Schulden na overlijden

AndreV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schulden na overlijden

#1 , 12 nov 2018 13:26

Beste,

6 maanden geleden is mijn vader overleden, en hij had nog een schuld bij PIDPA van 877 Euro. Mijn vader heeft geen bezit in Belgie, hij heeft altijd in het buitenland gewoond, buiten de EU. Hij heeft hier in Belgie voor tijdelijk verbleven, de jaren 2012 tot 2015. Hij heeft nooit in Belgie gewerkt, hij werkte offshore in het midden-oosten.

Nu dat hij, onverwachts overlijden is, kreeg ik ineens een brief van de PIDPA dat ik ( zijn zoon ) zijn schulden moet betalen. Ik ben namenlijk een universiteit student, eerste bachelor in Economie. Dus ik heb de middelen niet om dit te kunnen betalen, en mijn papa heeft ook geen bezit achtergelaten voor mij.

Ik heb PIDPA gebeld en ze hebben gezegd dat dit geregeld wordt via een notaris. De notaris zou deze schulden moeten aftrekken van de erfgoederen dat ik zou ontvangen maar ik heb dit NIET. Mijn vader heeft niks achtergelaten.

Wat moet ik nu doen? Staat het ergens in de wet dat dit betaald moet worden door de zoon van de overleden?

PS: Mijn moeder woont niet in Europa.

Alvast bedankt.

MVG,
Andre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 12 nov 2018 13:41

U moet de erfenis verwerpen.
Ga daarvoor naar eender welke notaris.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”