herroeping schuldenregeling

vanpacar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

herroeping schuldenregeling

#1 , 30 okt 2018 17:05

ik heb 2X gewerkt voor interim en die hebben op mijn rekening 1 en 2 weken over 2 maanden gestort. Ik ben reeds 5 jaar in schuldbemiddeling. Nu dreigt mijn advokaat om de herroeping in te roepen. Ik heb wel nagekeken dat hij zijn maandelijkse aflossing kon doen. Ook zegt hij nu geen leefloon te betalen. Ik sta nu tegen de muur en voel me verplicht om het geld zelf op mijn rekening te laten storten want als hij geen leefloon geeft kan ik geen huur betalen. Wat zijn de gevolgen voor mij en voor de schuldbemiddelaar? Kan hij dit gewoon herroepen na 5 jaar wel zonder fouten te werken. Ik heb geen bang om mijn uitleg te doen aan de rechtbank. Heb ik een advocaat nodig dan? Kan ik een andere schuldbemiddelaar vragen? Ik heb ondertussen toch 50.000 euro betaald?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 31 okt 2018 08:58

Je verhaal is niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat je het interimkantoor jouw loon op je eigen rekening heb laten betalen in plaats van dit aan de schuldbemiddelaar te storten ? Ook al blijft er nog genoeg binnenkomen om de maandelijkse aflossingen te doen, is dit mijns inziens NIET volgens de regels vd schuldbemiddeling, en kan ik de schuldbemiddelaar begrijpen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

vanpacar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2018 09:47

neen, ik heb een mail waar ik in vraag om te storten op de sb-rekening. Maar ik denk dat ze kwaad waren omdat ik toen 2 ongelukken had gehad. Wat zijn de gevolgen als hij het herroept? Mag ik dan een andere schuldbemiddelaar vragen? Worden die 5 jaar bemiddeling dan gewoon opgeheven?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”