Geld geleend

Lore*
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geld geleend

#1 , 27 okt 2018 00:39

Hallo,
Ik heb enkele maanden geleden geld uitgeleend aan een vriend. Hij zou het me zo snel mogelijk terug betalen. Ik heb er al heel vaak achter gevraagd en heb zelfs een handgeschreven document dat hij me het bedrag zou terug bezorgen begin september 2018.
Ik vroeg me af wat ik nu best kan doen.
Lore

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2018 09:08

een aangetekende brief schrijven en hem nog 14 dagen de tijd geven en dan naar de vrederechter gaan voor verzoening dit is bijna gratis en moet je geen advocaat hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lore*
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2018 10:13

een aangetekende brief schrijven en hem nog 14 dagen de tijd geven en dan naar de vrederechter gaan voor verzoening dit is bijna gratis en moet je geen advocaat hebben .
Zijn er bepaalde zaken of info die sowieso in deze brief moeten staan?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2018 10:33

een aangetekende brief schrijven en hem nog 14 dagen de tijd geven en dan naar de vrederechter gaan voor verzoening dit is bijna gratis en moet je geen advocaat hebben .
Zijn er bepaalde zaken of info die sowieso in deze brief moeten staan?
Hou het zeer kort, naar aanleiding van ons leningovereenkomst enz..

Graag de som gestort te zien voor xx/xx/2018.

Alle woorden te veel kan tegen u gebruikt worden, dus 1 max 2 lijntjes !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lore*
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2018 21:09

Wat te doen als de aangetekende brief nog niet opgehaald is op het postkantoor?

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 14 nov 2018 21:27

Altijd 2 brieven schrijven
- 1 aangetekend
- 1 gewone
waarin je telkens verwijst in die brieven zowel naar de gewone als de aangetekende brief
( eventueel versturen vanuit een andere gemeente dan waar je woont, een niet-afgehaalde brief daar kan de ontvanger ( via de kodes op het kaartje ) traceren vanuit welke gemeente die brief is verzonden, en soms kan hij weten dat hij enkel jou in die gemeente kent, en daarom de brief niet gaat afhalen.

Het niet-afhalen van de brief is geen probleem, er wordt geacht dat hij de inhoud heeft gelezen, en het toont aan de rechter zijn slechte wil om zelfs de brief niet te willen afhalen

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”