Collectieve schuldbemiddeling

Bartchristel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 28 sep 2018 23:13

:( Beste ,

Ik ben in 2011 in collectieve schuldbemiddeling gegaan ik had een schuld van 73000 € nu sinds mei 2018 heeft het gerecht een andere schuld bemiddelaar aangesteld zijn heel te vrede over de persoon .hij wist ons te vertellen dat ik nog steeds een openstaande schuld heb van 52000€
Van 2011 kwam er maandelijks 1378 € loon binnen 860€ kinderbijslag en 125€ alimentatie van de dochter totaal inkomsten maandelijks u+- 2520€ kregen leefloon van 1500€ waarvan wij alles moesten betalen en de rest ging naar de schulden . Ik dat normaal dat ik nu nog steeds op een schuldberg sta van 52000€ ik heb gevoel dat ik er niet uitgeraak. Volgens de nationalebank zou ik er pas afzijn in 2029 .? Wie kan mij helpen op antwoorden of wat ik kan doen werk elke dag. Van s.morgens tot Avonds . En soms weekend nog om extra te hebben voor mijn kids .

Mvg Bart Christel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2018 08:29

Al je afbetalingen gaan op in kosten van de schuldbemiddelaar, heb je al eens de rekening gevraagd over het hoe en wat met de centen gebeurt, veel zal gaan naar kosten van de schuldbemiddelaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 29 sep 2018 18:01

:( . En soms weekend nog om extra te hebben voor mijn kids .

Mvg Bart Christel
zijn die inkomsten aangegeven aan je schuldbemiddelaar?

helaas werkt een schuldbemiddelaar niet gratis. Maar hey, als u in CSR zit vanaf 2011 dan loopt dit normaal toch af dit jaar? Na afloop zijn uw schulden kwijtgescholden

Reclame

Bartchristel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2018 19:05

Beste ,

Op al die jaren hebben we in 2018 een kosten nota gehad van 1082€ van haar . Al onze inkomsten zijn aangegeven bij haar toen en ook bij de nieuwe is dat aangegeven dus zoals ik het hoor moet ik eind dit jaar normaal eruit zijn dan zitten in csr regeling .

Mvg Bart Christel

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2018 19:12

Als je nog je vonnis heeft, daar staat je duur van de CSR op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bartchristel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 sep 2018 09:23

Als je nog je vonnis heeft, daar staat je duur van de CSR op !
Beste ,

Ik heb gezien dat er staat tot 2029 op
Da is toch heel lang hoor ben ik 17 jaar in collectieve schuldbemiddeling pppffff

Bartchristel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 sep 2018 09:26

Beste ,

Heb juist iemand laten zien wij hebben een CSB geen CSR wat is het verschil ervan aub .

Mvg Bart Christel

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 sep 2018 09:54

Normaal staat er Maximum 7 jaar , ik zou aan de schuld bemiddelaar vragen wanneer het afloop ! en je heeft recht op een prodeo advocaat laat dit eens allemaal controleren, je kan en mag niet eeuwig in de schuldbemiddeling zitten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bartchristel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 sep 2018 10:02

Beste ,

Bedankt voor de info

Meeboo
Berichten: 1488

#10 , 30 sep 2018 14:03

het maximum van 7 jaar is pas in 2012 bepaald. CSB van TS is van voor 2012 dus zal nog volgens de oude regels zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”