deurwaarder

geloof
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

deurwaarder

#1 , 27 sep 2018 10:52

mijn ex had achterstallig onderhoudsgeld en andere gezamelijke kosten. de deurwaarder bracht hem daarvan op de hoogte, dat moment viel hij onder collectieve schuldbemiddeling. nu komt de factuur naar mij toe, daar ze bij hem geen betaling krijgen, alsook heb ik telkens mijn advocaat moeten betalen door zijn dommigheden. Kan dit zomaar dat ik voor al die kosten moet opdraaien??? Naast het emotionele, financiële en lichamelijke schade blijf ik incasseren voor een ex man die zijn leven niet op orde heeft en zijn kinderen heel wat ontzegt. Ik ben nu gestopt met hulp te vragen bij de advocate, daar die me in het verleden geen soelaas hebben gebracht. 100% sta ik recht in mijn schoenen, zijn fouten staan zwart op wit en toch krijg ik de rekening. Kan dit?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
geloof
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2018 10:59

kan het zomaar dat ik de kosten van een deurwaarder moet betalen, daar hij onder collectieve schuldbemiddeling staat?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2018 11:12

Als u de deurwaarder besteld en de deurwaarder kan niks innen, dan moet u de deurwaarder betalen, of wie denkt je die het moet betalen soms ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

geloof
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2018 11:42

de deurwaarder kon niks innen, omdat er collectieve schuldbemiddeling heeft aangevraagd en zo zichzelf 'vrij stelt' van het beslag leggen op goederen. Maar de logica: persoon x dient bedrag te betalen en doet dit niet, hij wordt verzocht dit te doen. is dat normaal dat persoon y alles alleen betaald, als ook de lasten en schulden van persoon x draagt en dan alsnog voor het inroepen van hulp, persoon x zijn rekening moet betalen? Ik stel een vraag in alle openheid, waar er hopelijk constructieve feedback op komt. Er wordt geen boodschap gegeven aan korte opmerkingen of uitlatingen. Daarvoor dient dit forum voor dacht ik?

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 27 sep 2018 11:48

De deurwaarder moet ook betaald worden, en als u weet dat hij niet kan betalen, laat het dan zo want dan komen de kosten inderdaad bij u terecht.

Moest hij ineens 100 euro hebben, stuur er dan ook geen deurwaarder op af, want de deurwaarder gaat die gebruiken om zichzelf te gebruiken.

Uiteraard komen deze kosten bovenop de schuld die hij bij u heeft, maar deze manier van werken levert praktisch gezien niets op. "Een kei kan je niet stropen" is het gezegde in deze situatie.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 27 sep 2018 11:53

in het verlengde van deze topic; een vraag aan de andere forumleden: als ik de post goed lees, merk ik dat poster het heeft over haar "ex". Wil dit verhaal nu zeggen dat een deurwaarder openstaande schulden van persoon A van wie B gescheiden is ook kan verhalen op ex B? blijf je dan tot in de eeuwigheid verantwoordelijk voor schulden van een expartner? Dat klopt toch niet? (of wat heb ik niet gesnapt in dit verhaal?)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2018 12:19

Het verhaal is verwarrend.
1. Geloof heeft geld tegoed van haar ex. Zij stuurt de deurwaarder. Die dient vast te stellen dat er niets te halen valt.
De kosten van de deurwaarder moeten door Geloof betaald worden. Daarover bestaat niet de minste discussie. Wie zou anders de deurwaarder betalen. Die brave man/vrouw werkt niet gratis.
2. Geloof schrijft dat zij ook "de lasten en schulden" van haar ex draagt. Wat zij daarmee bedoelt is niet duidelijk. Zij moet eerst preciseren waarover zij het heeft, vooraleer daar een antwoord op kan gegeven worden.

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 28 sep 2018 21:27

Als haar tegoeden zijn opgenomen in de schuldenregeling kan ze die wel via schuldbemiddelaar verkrijgen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”