Ocmw

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

Ocmw

#1 , 06 sep 2018 19:59

Mijn ex zit blijkbaar onder ocmw wegens te veel schulden. Tegen mij rept hij er met geen woord over, maar hoor genoeg via kinderen.

Krijgt geld om te leven per week. Wij hebben samen 2 kinderen in middelbaar.
Ik heb de kosten van boeken betaald zoals wij enkele jaren doen en dan stort hij telkens de helft terug.
Nu duurt dit al 3 weken en ontvang nog altijd niks. Idem voor de orthodontist van de zoon.

Hoe gaat de werking bij betalingen bij het ocmw? Moet hij dat doorgeven? Betalen zij dat aan mij? Wordt dit cash gegeven?
Als ik erom vraag krijg ik het ene smoesje na het andere. Ik ken daar totaal niets van, hoe het beheer daaromtrent

En de kinderen hebben alle een directe hobby, hoe gaat dit dan? Want er moet maandelijks betaald worden voor de sport.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 07 sep 2018 16:27

Neem contact met het OCMW van zijn gemeente. Meld hen wat u van hem tegoed heeft. Spreek met OCMW af hoe en wanneer u dat kan krijgen. Waarschijnlijk mag hij geen enkele uitgave doen tenzij mits goedkeuring van het OCMW. Het zal niet gemakkelijk gaan, maar de kinderen zijn bevoorrecht.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 07 sep 2018 16:39

Bezorg heb eventueel kopie van het vonnis.
Uw ex moet effectief aan zijn verplichtingen voldoen en vonnis gaat boven alles.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”