Bank wil bewijs waarvoor persoonlijke lening gediend heeft

Ranaa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bank wil bewijs waarvoor persoonlijke lening gediend heeft

#1 , 15 aug 2018 16:58

Goedemiddag

Ik wil gisteren een grote betaling uitvoeren via onze zakenrekening waardoor ik even onder nul zou gaan.
Aangezien ik een kaskrediet heb, is tijdelijk onder nul gaan geen probleem

Nu kreeg ik een melding dat ik niet kon overschrijven en dat onze rekening geblokkeerd is.
Ik had uiteraard op het kaskrediet gerekend om mijn herfstcollectie te laten leveren

Ik heb met de bank gebeld en ze willen dat ik vrijdag even binnenkom

Ik heb onlangs een kleine persoonlijke lening aangegaan om een achterstallig factuur te kunnen betalen
Dit was mij aangeraden door de raadsman van de schuldeiser.
dit was eenmalig en door het niet betalen van een klant van mij, kon ik het leveranciersfactuur bijgevolg niet betalen
Dit is ondertussen van de baan door de persoonlijke lening

Nu zei de dame van de bank dat ze zich zorgen maakte over het financieel verkeer van onze rekening (geen idee waarom want er komt geld binnen en er gaat geld buiten, zoals bij elke zaak denk ik dan)
En dat ik een factuur moet meebrengen om aan te tonen waar het geld van mijn persoonlijke lening naartoe is gegaan

Ik dacht dit persoonlijk was en de reden niet moet medegedeeld worden?

Toen ik de lening aanging heb ik gezegd dat het voor persoonlijke doeleinden was maar niet specifiek in detail gegaan

Het enige wat ik dus kan voorleggen is de brief van de schuldeiser met het openstaande bedrag dat ik vereffend heb

Mag een bank mij verplichten om aan te tonen waar het geld voor gediend heeft?
Mag een bank een zakenrekening met een kaskrediet zomaar blokkeren zonder (mijns inziens) geldige reden?

Kan het zijn dat de zakenrekening geblokkeerd is omdat ze gezien hebben dat het geld van de lening integraal naar een schuldeiser gegaan is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2018 17:10

Dit is een begin van miserie met je bank.

De banken weten dat je een persoonlijke lening heeft aangegaan, en het is om u zelf te beschermen dat met deze maatregelen nemen, een bank kan onmiddelijk zonder reden je kaskrediet 100% terug eisen.

Best ga je naar de bank en zeg in alle eerlijkheid wat je met dit geld gedaan heeft, een bank moet zich aan regels houden maar u ook.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ranaa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2018 17:20

om iemand te beschermen gaan ze het gehele bedrag dat je niet meer hebt, opeisen....
Dat is in mijn ogen iemand de dieperik in duwen

Ik betaal de lening correct af, dus ik begrijp de reden niet waarom ze het zouden terug eisen
Als ik netjes afbetaal, is het voor de bank toch oke denk ik dan?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 aug 2018 17:38


Ik heb onlangs een kleine persoonlijke lening aangegaan om een achterstallig factuur te kunnen betalen
Dat doet al bij de bank de alarmbellen rinkelen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”