Santkin wet

chrisd77
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Santkin wet

#1 , 07 aug 2018 15:39

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ivm de Santkin wet. Tien jaar geleden heb ik een lening aangegaan maar heb het laatste deel niet kunnen betalen door omstandigheden. Ik ben nu weer in staat om deze schuld te betalen maar in de brief die ik ontvangen heb door de opkoper van de schuld staat de oorspronkelijke schuld (lening + intresten) en een extra intrest.

Het terug te betalen bedrag bestaat uit het kapitaal (lening + intresten) + vervallen en onbetaalde kredietkosten + forfetaire vergoeding + nalatigheidsintresten.

Mijn vraag is, wat is er wettelijk mogelijk om de nalatigheidsintresten te kunnen aanvechten of te verlagen, de eerste drie kosten zijn aanvaardbaar maar de nalatigheidsintresten zijn dermate overdreven na al deze jaren dat het bijna onmogelijk is om dit nog op een redelijke termijn te kunnen oplossen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Chris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 07 aug 2018 15:47

Bent u ooit aangeschreven door die nieuwe schuldeiser?

chrisd77
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2018 21:41

Jaja daarom dat ik nu schrijf, wens het asap op te lossen maar aan redelijke voorwaarden indien mogelijk. Volgens hun is alles wettelijk en kunnen ze hier niets aan veranderen. Nalatigheid intrest is hoger dan het oorspronkelijke bedrag dat ik ooit leende en waar ik 75% vanaf betaald had.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”