onmenswaardig leven

politiezoon
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

onmenswaardig leven

#1 , 23 jul 2018 19:33

Ik zit in collectieve schuldbemiddeling bij een advocaat , en budgetbeheer bij het ocmw .
Ik heb een invalide statuut , ik krijg van de advocaat 879euro gestort op de budgetbeheer rekening bij het ocmw.
Wekelijks krijg ik 60euro leefgeld, daarvan dient eten en drinken betaald te worden , + alsook voeding verzorging van mijn katten, en medische kosten zoals medicatie.
Meerdere weken heb ik geen leefloon ontvangen over het laatste jaar verspreid, vandaag heb ik dit met mijn advocaat besproken , en zij zegt me dat er niets aan te doen is omdat er niet genoeg geld is.
Op een jaar tijd is er 1500eu gespaard bij de advocaat , maar zij zegt me dat ze voor haar ereloon 1200 a 1300eu bijhoudt , de overschot voor de schulden te betalen, en dit telkens elk jaar opnieuw. Is dit echt eerlijk?
Ik zou in principe 7jaar een onmenswaardig leven moeten blijven lijden . (Ik heb bijvoorbeeld ook geen televisie kabel , internet , waardoor ik enkel met mijn vriendin haar smartphone hier deze reactie kan plaatsen).
Mijn moeder zelf werkt al 20j bij de politie , ik kan van haar geen hulp verwachten , want al haar hulp gaat naar haar dochter , een persoon die nooit het rechte pad heeft bewandeld , (drugsproblematiek, zwartwerk "oudste beroep ter wereld" , afkickcentrums 5 verschillende reeds, een dode op haar geweten door een drugsoorzaak , etc etc .. telkens heeft mijn moeder haar geholpen )nu is ze 5maanden in verwachting en alles wat ze wilt en vraagt wordt gedaanvoor haar.
Mijn beeld van de maatschappij , de staat is echt misvormd misplaatst geworden tegenover hoe het leven realistisch zou moeten zijn.
Verdien ik echt geen NORMAAL leven ?
Een wanhopige 26j man hier , zoon van een persoon in functie van de rijksdienst politie, kleinzoon van een persoon in functie van de rijksdienst voor de staat Hoofd Rva ook, en groot kleinzoon van een persoon in functie voor de rijksdienst -het leger voor de overheid ook, ik weet dat ik hierdoor geen voorrang krijg, maar het is erg dat je als kind van een 3generatie lange familie in dienst voor de staat zo hard wordt afgestraft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 jul 2018 22:58

Probeer onder de schuldbemiddeling door een advocaat onderuit te geraken
Zo te zien is net dàt wat je in de schulden houdt ...

Informeer eens naar mogelijkheden bij CAW en zeker OCMW , om naast je budgetbeheer ook de schuldenregeling te doen.

Overschot 1500 - ereloon advocaat 1200 à 1300 , en na 7 jaar zou dat "effen" zijn ?

Je praat hier dus over een schuld van nauwelijks 1500 à 2000 € ?
Of anders gezegd, zonder advocaat is 't na goed en wel 1 jaar schuldbemiddeling effen ...

Kan je dat bedrag niet van een familielid voorgeschoten krijgen ?
Eventueel zelfs je ma.
Pa ?
Grootouders ?
Vriendin ?

berenod
Berichten: 942

#3 , 24 jul 2018 05:20

Overschot 1500 - ereloon advocaat 1200 à 1300 , en na 7 jaar zou dat "effen" zijn ?

Je praat hier dus over een schuld van nauwelijks 1500 à 2000 € ?
Of anders gezegd, zonder advocaat is 't na goed en wel 1 jaar schuldbemiddeling effen ...
Collectieve schuldbemiddeling wil niet zeggen dat de schuld na 7 jaar afgelost is, bij een collectieve schuldbemiddeling worden de schulden die na 7 jaar overblijven kwijtgescholden.
M.a.w. de eigenlijk schuld kan veel groter zijn dnt in je bovenstaand rekensommetje.

Dit is de hoofdreden van bij zware schulden in collectieve te gaan, je bent 7 jaar kwijt van je leven maar erna kan je met een (quasi) schone lei beginnen, zelfs al zijn je schulden verre van afgelost.

Alle andere regelingen duren tot alle schulden effectief afgelost zijn!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 jul 2018 14:51

Bedankt Berenod

Is het zo, politiezoon, dat de schulden veel hoger zijn dan wat je op 7 jaar afbetaald krijgt ?

politiezoon
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2018 16:21

De totaalschuld bedraagt juist 10.000eu.
En inderdaad , ik ken de werking maar al te goed, mijn schulden zullen niet volledig worden afbetaald maar na 7jaar wel worden kwijtgescholden , maar het gaat me daar niet over.
Ten 1ste , het grootste deel van de schulden , 6000euro , komt van de politie mijn eigen moeder , terwijl wij op voorhand een compromis hadden gesloten (waarbij ik haar ook al meer dan 4500euro betaald heb), zij nam tijdelijk mijn papierwerk over , ineens werden andere schulden weeral terug immens groter door haar administratieve blunders , waardoor ik dus aangeraden in de collectieve schuldbemiddeling ben gestapt.
Ik kom gewoon niet telkens toe met enkel 60euro p / week, zeker en vast al omdat ik het niet verdien.
Ik heb wekelijkse uitgaven voor mijn katten ,voeding verzorging, uitgaven onderhoudsmiddelen in mijn verkrot appartementjedat ik huur van S.V.K bij een heel onaangename onbeschofte huisbaas. (Daarvoor ben ik ook in klachtenbehandeling bij het S.V.K)
Er zijn verscheidene weken dat ik zonder leefloon zkt omdat er te weinig geld is, wat het ocmw en mijn advocaat normaal vinden ?! Terwijl het ocmw hoort met voorschotten te werken ook.
Het komt erop neer , dat ik heel hard gefrustreerd ben , eenverkeerd verdraaidbeeld van de maatschappij heb gekregen, en dat ik ook zou willen zeggen "kom, ik lap alles aan mijn laarzen, ik doe wat ik wil".
Kortom afgerond even, want ik kan hele boeken schrijven letterlijk over het algemeen over mijn leven , en zicht op wat normaal , niet normaal is in dehedendaagse maatschappij, dat ik nu ALLESBEHALVE tevreden ben dat ik in collectieve schuldbemiddeling zit.
Wat een wereld.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 24 jul 2018 18:09

Blijkbaar een politie-allergie...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 24 jul 2018 18:40

Ik denk dat u best eens eerst met uw huisarts kunt praten.
Uw grootste probleem ligt volgens mijn bescheiden mening op een ander vlak.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 24 jul 2018 18:45

"Het komt erop neer , dat ik heel hard gefrustreerd ben , een verkeerd verdraaid beeld van de maatschappij heb gekregen"

Daar twijfel ik geen ogenblik aan.
Uitmuntende zelfdiagnose.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 24 jul 2018 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mjers
Berichten: 1788

#9 , 24 jul 2018 18:46

Man toch, je bent 26 jaar! Neem toch eens zelf de verantwoordelijkheid ipv met de beschuldigende vinger naar anderen te wijzen... hoe kan het nu in godsnaam dat uw moeder een vinger heeft in uw schulden?? Uw schuld stijgt door haar administratieve blunders? Onbegrijpelijk...
Waarom u telkens vermeld dat u moeder en andere familieleden agenten zijn of waren gaat mijn petje te boven? Wat doet dit ter zake?

Ten slotte hebt u schulden... dit wil per definitie zeggen dat u genoten heeft van diensten of materiele zaken die u zich niet kon veroorloven.
Besef dat de collectieve schuldenbemiddeing die uw schulden kwijtscheld na 7 jaar een gigantische toegeving is.
Dit wil zeggen dat bepaalde mensen of instanties niet zullen ontvangen wat ze van u tegoed hebben. Wees blij dat de staat u beschermd, 100 jaar geleden en nu in vele plaatsen in de wereld lossen ze dit anders op.

De kosten van de advocaat liggen idd gigantisch hoog. Maar dan had u maar uw schuld op een eerlijke manier moeten afbetalen.

Sorry voor de harde bewoording, maar dit is nu eenmaal de realiteit waarin u zich nu bevindt. U heeft fouten gemaakt in het verlede en dient nu uw verantwoordelijkheid op te nemen.

eylis
Berichten: 8840

#10 , 24 jul 2018 19:00

besparingsdtips waar je iets aan kan hebben om er beter uit te geraken: Het is niet leuk, maar het moet: plaats je katten of hou er maar eentje. Dit is minstens een besparing van 20 euro per week. (kattegrind + voeding) En dan spreken we nog niet van de verplichte inentingen, sterilisatie én chip, anti-vlooienbehandeling . Op jaarbasis voor een kat al gauw 250 euro....
Met de uitgespaarde 20 euro per week kan je mits oordeelkundig boodschappen doen, zélf koken (en dus geen klaargemaakte maaltijden en of chips en andere"lege calorieren" te kopen) al minstens 5 gezonde en lekkere maaltijden per week maken. Start daar al mee.

politiezoon
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 jul 2018 17:55

Man toch, je bent 26 jaar! Neem toch eens zelf de verantwoordelijkheid ipv met de beschuldigende vinger naar anderen te wijzen... hoe kan het nu in godsnaam dat uw moeder een vinger heeft in uw schulden?? Uw schuld stijgt door haar administratieve blunders? Onbegrijpelijk...
Waarom u telkens vermeld dat u moeder en andere familieleden agenten zijn of waren gaat mijn petje te boven? Wat doet dit ter zake?

Ten slotte hebt u schulden... dit wil per definitie zeggen dat u genoten heeft van diensten of materiele zaken die u zich niet kon veroorloven.
Besef dat de collectieve schuldenbemiddeing die uw schulden kwijtscheld na 7 jaar een gigantische toegeving is.
Dit wil zeggen dat bepaalde mensen of instanties niet zullen ontvangen wat ze van u tegoed hebben. Wees blij dat de staat u beschermd, 100 jaar geleden en nu in vele plaatsen in de wereld lossen ze dit anders op.

De kosten van de advocaat liggen idd gigantisch hoog. Maar dan had u maar uw schuld op een eerlijke manier moeten afbetalen.

Sorry voor de harde bewoording, maar dit is nu eenmaal de realiteit waarin u zich nu bevindt. U heeft fouten gemaakt in het verlede en dient nu uw verantwoordelijkheid op te nemen.
Jij weet niet waarover je spreekt blijkbaar, aub geen personen met een beperking antwoord hier .
Ik heb geen fouten gemaakt , zo simpel is het , ik boet nu voor mijn eigen moeder, ik werk al vanaf mijn 16j , ik weet maar al te goed hoe het leven in elkaar zit.
Ik wijs inderdaad met een beschuldigende vinger , met reden ook hallo?!
Ik zou het inderdaad op veel andere manieren kunnen oplossen , maar ik ben daar te goed voor, ik blijf beschaafd alhoewel de staat t.o.v mij niet beschaafd is, allesbehalve zelfs. Ter verduidelijking nogmaals, ik heb hier nog geen 1/10de van het complete verhaal verteld. Mijn vriendin en ik zijn alles kwijtgeraakt door de schuld van de reeds opgenoemde persoon dat zichzelf moeder noemt, politie kuch kuch.
Ik heb zelf mijn zoon verloren door al haar veroorzaakte hedendaagse problematiek, geloof me vrij , ik heb geleden en ik lijd de dag van vandaag nog reeds overm1tig overdreven oneerlijk erg en pijnlijk.
Nogmaals kort gezegd , ik heb schulden gekregen op mijn naam, afkomstig van mijn moeder.
Ik ben invalide, ik heb een minimum leefloon , ik hoor normaal een pro deo advocaat te hebben , maar daar geeft geen enkele instantie gehoor aan , niet eens mijn eigen advocaat , niets .
Als ik nog te veel domme opmerkingen zoals deze van jou hier ontvang , dan sluit ik mijn profiel hier af.
Dit is toch een juridisch forum?ik verwacht liever antwoorden , i p v opmerkingen dat allesbehalve van toepasssing zijn op mijn verhaal hier.
Nogmaals, ik weet de nodige stappen die ik moet nemen, ook al ben ik invalide en heb ik geen euro om om te draaien, ik kijk hier op dit forum enkel of er mensen zijn met informatie, of vergelijkbare verhalen.
Mijn excuses dat ik kort en cru overkom.
Volgens de wet mag de advocaat maar 125eu vragen , ik ken de wet ook maar al te goed.
Met vriendelijke groeten.

mjers
Berichten: 1788

#12 , 25 jul 2018 18:12

Man toch, je bent 26 jaar! Neem toch eens zelf de verantwoordelijkheid ipv met de beschuldigende vinger naar anderen te wijzen... hoe kan het nu in godsnaam dat uw moeder een vinger heeft in uw schulden?? Uw schuld stijgt door haar administratieve blunders? Onbegrijpelijk...
Waarom u telkens vermeld dat u moeder en andere familieleden agenten zijn of waren gaat mijn petje te boven? Wat doet dit ter zake?

Ten slotte hebt u schulden... dit wil per definitie zeggen dat u genoten heeft van diensten of materiele zaken die u zich niet kon veroorloven.
Besef dat de collectieve schuldenbemiddeing die uw schulden kwijtscheld na 7 jaar een gigantische toegeving is.
Dit wil zeggen dat bepaalde mensen of instanties niet zullen ontvangen wat ze van u tegoed hebben. Wees blij dat de staat u beschermd, 100 jaar geleden en nu in vele plaatsen in de wereld lossen ze dit anders op.

De kosten van de advocaat liggen idd gigantisch hoog. Maar dan had u maar uw schuld op een eerlijke manier moeten afbetalen.

Sorry voor de harde bewoording, maar dit is nu eenmaal de realiteit waarin u zich nu bevindt. U heeft fouten gemaakt in het verlede en dient nu uw verantwoordelijkheid op te nemen.
Jij weet niet waarover je spreekt blijkbaar, aub geen personen met een beperking antwoord hier .
Ik heb geen fouten gemaakt , zo simpel is het , ik boet nu voor mijn eigen moeder, ik werk al vanaf mijn 16j , ik weet maar al te goed hoe het leven in elkaar zit.
Ik wijs inderdaad met een beschuldigende vinger , met reden ook hallo?!
Ik zou het inderdaad op veel andere manieren kunnen oplossen , maar ik ben daar te goed voor, ik blijf beschaafd alhoewel de staat t.o.v mij niet beschaafd is, allesbehalve zelfs. Ter verduidelijking nogmaals, ik heb hier nog geen 1/10de van het complete verhaal verteld. Mijn vriendin en ik zijn alles kwijtgeraakt door de schuld van de reeds opgenoemde persoon dat zichzelf moeder noemt, politie kuch kuch.
Ik heb zelf mijn zoon verloren door al haar veroorzaakte hedendaagse problematiek, geloof me vrij , ik heb geleden en ik lijd de dag van vandaag nog reeds overm1tig overdreven oneerlijk erg en pijnlijk.
Nogmaals kort gezegd , ik heb schulden gekregen op mijn naam, afkomstig van mijn moeder.
Ik ben invalide, ik heb een minimum leefloon , ik hoor normaal een pro deo advocaat te hebben , maar daar geeft geen enkele instantie gehoor aan , niet eens mijn eigen advocaat , niets .
Als ik nog te veel domme opmerkingen zoals deze van jou hier ontvang , dan sluit ik mijn profiel hier af.
Dit is toch een juridisch forum?ik verwacht liever antwoorden , i p v opmerkingen dat allesbehalve van toepasssing zijn op mijn verhaal hier.
Nogmaals, ik weet de nodige stappen die ik moet nemen, ook al ben ik invalide en heb ik geen euro om om te draaien, ik kijk hier op dit forum enkel of er mensen zijn met informatie, of vergelijkbare verhalen.
Mijn excuses dat ik kort en cru overkom.
Volgens de wet mag de advocaat maar 125eu vragen , ik ken de wet ook maar al te goed.
Met vriendelijke groeten.
Het lijkt mij vrij nutteloos om hierop te reageren maar ik raadt u toch aan om professionele hulp te zoeken. Hier op dit forum zal niemand u de hulp kunnen geven die u nodig hebt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”