Hypotheek in België voor huis in Nederland

Erwinenlaura2018
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hypotheek in België voor huis in Nederland

#1 , 21 jul 2018 10:52

Mijn vriend Erwin en ik willen een huis in Nederland kopen. Erwin heeft een stuk grond in België (waarde 80.000,—)
Kan dat stuk grond als onderpand fungeren om een lening van 200.000,— te krijgen? Ons gezamenlijk inkomen is nu 2100.— We zijn 56 en 47 jaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 21 jul 2018 12:14

Onrealistisch denk ik zo, tenzij dat je het stuk land verkoopt.

Als vuistregel mag je maximum 1/3 van je inkomen aan de hypotheek besteden, dat zou je een leencapaciteit geven van pakweg 120,000€ op 20 jaar.

Komt nog bij, binnen 11 jaar gaat één van de twee al op pensioen, wat doet dat met je inkomen? In een normale situatie gaat dat nog zakken, banken kijken daar ook naar!

Stel dat je de lening van 200,000 krijgt, dan betaal je pakweg 1100€/maand af.

Schiet er slechts 1000€ over om alle kosten (gas, water, electr, GSM, internet, ...) mee te betalen, je gaat niet veel meer kunnen eten, laat staan een cent opzij zetten voor noodgevallen!

Eén kleine tegenslag en je eindigt in een schuldenspiraal waar je nooit meer uitgeraakt...

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”