Fraude Visa Carrefour

inekepeeters
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fraude Visa Carrefour

#1 , 16 jul 2018 10:21

Beste,

Ik had een Visa van Carrefour waar ik 1 aankoop mee heb gedaan op Playstation (Ook andere online aankopen maar die zijn altijd correct verlopen).
Bij mijn afrekening zag ik dat er dagelijks transacties gingen naar Playstation waar ik geen weet van had.
Heb de kaart geblokkeerd en aangegeven bij de dienst fraude van Fimaser (Visa Carrefour).

Ik moest een aangifte doen bij de politie en een document ondertekenen met de betwiste transacties.
Dit heb ik allemaal netjes gedaan en opgestuurd.

Ondertussen werd mij ongevraagd een nieuwe Visa toegestuurd.
Ik heb deze niet gebruikt omdat ik eerst dit dossier afgehandeld wou zien.
Bij de afrekening stond de schuld van de eerste Visa kaart en ook hier stonden nieuwe transacties naar Playstation.
Opnieuw aangifte gedaan bij de politie, opnieuw geblokkeerd (deze kleer met de uitdrukkelijke wens geen nieuwe op te sturen)....

Er ging (via domeciliëring) maandelijks geld van mijn rekening. Daar ik al +- 700 Euro had betaald aan transacties waar ik niets van weet.
Ik heb de domiciliëring stopgezet en Fimaser heeft me nu in gebreke gesteld en aangegeven bij de nationale bank.

Ik betaal verzekering op die Visa. Toch zeggen ze bij Fimaser dat ik Playstation maar zelf moet contacteren om de transacties terug te draaien.
Als ik hen vraag of ze gewoon het IP adres kunnen nakijken zodat het duidelijk wordt dat ik die transacties niet heb uitgevoerd blijft het stil...

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,
Ineke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2018 12:06

Een domicilering kan u als klant zomaar niet doen stoppen, het is de leverancier waar de domicilering op rust die dit alleen kan doen stoppen !!

Met het probleem gemeld bij de NBB, en op de zwarte lijst en wanneer ga je daar dan vanaf , daar ga je nu een poos op staan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 16 jul 2018 13:14

Een domicilering kan u als klant zomaar niet doen stoppen, het is de leverancier waar de domicilering op rust die dit alleen kan doen stoppen !!

Met het probleem gemeld bij de NBB, en op de zwarte lijst en wanneer ga je daar dan vanaf , daar ga je nu een poos op staan !

:evil: :evil: Ik denk/vrees dat het probleem van de kredietkaarten ook voor een tijdje van de baan zal zijn, net wegens die melding aan de NBB.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 jul 2018 19:37

Kaartuitgever is zonder twijfel verantwoordelijk vanaf uw eerste fraudemelding. Dat zij dit niet ten gronde onderzoeken en afhandelen is in de eerste plaats hun probleem. Heeft u hen in gebreke gesteld?

SEPA-domiciliëringen kun je wel degelijk blokkeren of terugvorderen. Schuldeiser kan dan op zijn kop gaan staan, maar zal geen geld meer van uw rekening kunnen halen.
"sowieso" schrijf je zo.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 16 jul 2018 22:41

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

inekepeeters
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jul 2018 07:32

Ik heb een klacht neergelegd bij de politie (al in het begin). Gisteren nog een sms gekregen dat ze overgaan op loonsbeslag als ik niet onmiddellijk betaal.
Moet ik een advocaat nemen denken jullie?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jul 2018 08:03

De politie kan daar niks aan doen, het is je bank die dit moet oplossen, heb je al naar je bank geweest waar ze het geld afhalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 17 jul 2018 09:23

Neem een kaart van een serieuze bank en niet van een warenhuis.

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 17 jul 2018 10:00

Worden die kaarten dan niet beheerd door een serieuze bank?

berenod
Berichten: 942

#10 , 17 jul 2018 16:14

Carrefour kaarten worden uitgegeven door Fimaser, een bedrijf van carrefour zelf, de kredieten die aan die kaarten vast hangen worden door Buy Way gedragen, een bedrijf dat alleen maar consumentenkredieten doet en van hetzelfde niveau als dat "lenen bij een vriendin" :D

berenod
Berichten: 942

#11 , 17 jul 2018 16:18

Kaartuitgever is zonder twijfel verantwoordelijk vanaf uw eerste fraudemelding. Dat zij dit niet ten gronde onderzoeken en afhandelen is in de eerste plaats hun probleem. Heeft u hen in gebreke gesteld?

SEPA-domiciliëringen kun je wel degelijk blokkeren of terugvorderen. Schuldeiser kan dan op zijn kop gaan staan, maar zal geen geld meer van uw rekening kunnen halen.
Zeer gevaarlijk advies, je kan inderdaad je domiciliëring blokkeren, maar dit doet het probleem niet verdwijnen!
Zolang de schuld niet juridisch correct kwijtgescholden is kunnen ze gewoon via andere kanalen de onbetaalde rekeningen invorderen zoals deurwaarders, loonbeslag en zo verder!
Loonbeslag zal het eerste zijn omdat je bij het aangaan van zulk een kredietopening ze een volmacht geeft om uw loon in te vorderen zonder via een beslagrechter te passeren!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#12 , 18 jul 2018 22:55

Vraag ten gronde is of die afnames misschien niet gerechtvaardigd zijn. Bij veel online games kan je upgrades/levels enz 'bijkopen' in het spel zelf. Kijk toch even na of je tijdens het spelen zelf geen transacties (onbewust) hebt gerealiseerd die effectief betaald moeten worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jefke007
Berichten: 1812

#13 , 18 jul 2018 23:41

of de kinderen eventueel iets online bij dat spel bijgekocht ?

inekepeeters
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#14 , 19 jul 2018 07:16

Op het factuur is de opbouw van de effectieve betaling heel anders dan de andere transacties. OOK kreeg Ik altijd een bericht op mijn gsm als ik iets gekocht had. Heb ik voor die transacties niet gehad. Anders had ik de kaart veel eerder geblokkeerd.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”