Schulden door oplichting

persoon1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schulden door oplichting

#1 , 05 jul 2018 14:31

In 2015 woonde ik in Nederland. Daar ben ik in dat jaar opgelicht geweest door iemand die me had aangeraden 35000 eur te lenen en te herinvesteren bij hem aan betere percentage. Toen ik op een bepaald moment mijn geld terugvroeg, kreeg ik het niet terug. Ik heb toen advocaten ingeschakeld (die zeer duur waren en waarvoor ik ook nog een lening heb lopen van 10000 eur) en die hebben met succes een een vonnis gehaald in mijn voordeel. Alleen een kale kip kan je niet plukken. De man heeft voor 2.3 miljoen euro mensen opgelicht dus ik was niet de enige domme gans. Hij en zijn zaak (waarmee ik de overeenkomst had) is failliet verklaard geweest. Onlangs kreeg ik nog een brief dat er nu ook strafrechterlijk wat gaat gebeuren. Allemaal goed en wel maar daarmee heb ik mijn geld niet terug. Intussen ben ik terug in Belgie komen wonen - ik ben ook Belgische van origine en ben ik dus ook nog steeds die schuldenlast van 45000 eur aan het afbetalen en tot hiertoe heb ik steeds jobs gehad met serieuze verantwoordelijkheden en veel stress maar ik leef alsof ik in de uitkering zit. Ik heb al enkele keren thuis gezeten met burn-outs omdat ik die jobs niet wil doen maar wel moet omwille van die toestand. Ik ben ook alleen en het wordt mij allemaal echt te veel. Onlangs heb ik echter ontslag genomen en werk nu parttime in een veel lichtere job (lees veel minder loon) en ben daarbij zelfstandige in bijberoep geworden. Ik ben bang dat ik die schulden niet meer ga kunnen betalen en eerlijk gezegd vind ik het alles behalve fair dat hij er mooi vanaf komt en ik hier mezelf zit ziek te werken om dan te leven alsof ik op een uitkering zit. Kan ik dan niet beter echt in de collectieve schuldregeling gaan? Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval? Ik heb al naar de kredietverstrekker geschreven dat zij in zee zijn gegaan met een oplichter maar dat heeft niet geholpen (tenslotte was die oplichter makelaar voor die kredietverstrekker en ten tijde van de aanvraag was er blijkbaar bij de AFM al bekend van hem dat hij niet koosjer was - spijtig dat ik de AFM (authoriteit financiele markten) toen niet kende). Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb al bij een aantal instanties geweest maar niemand kan er wat mee. Het lijkt te complex te zijn. Dus ik hoop dat er hier iemand is die mij misschien wat kan helpen. Ik heb zelfs al gedacht om naar het buitenland te emigreren en alles achter te laten maar zo zit ik niet in mekaar. Gelieve aub wel vriendelijk te blijven in uw comments want dit is voor mij een moeilijk onderwerp. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 16:31

Sorry ik denk dat men je hier in Belgie niet zal kunnen helpen, u heeft de lening in Nederland en ook je advocaat in Nederland die je nog moet betalen.
45.000€ schulden door speculatie daar bestaan geen wondermiddelen voor, het enige dat misschien kan is in de CSR gaan, als je er al gaat toegelaten worden????
Voor schulden in het buitenland, nl Nederland, dit had een sprankelje hoop kunnen zijn , hoe spijtig ook dat u geval mag zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”