Kredietkaart

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Kredietkaart

#1 , 29 jun 2018 16:11

Beste,
Als je kredietkaart netjes is vereffend en afgesloten bij de kredietinstelling,hoelang sta je dan nog geregistreerd in de kredietcentrale van de NBB.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 jun 2018 16:12

Tot 12 maanden nadat de kredietverstrekker dit heeft doorgegeven. In de praktijk dus waarschijnlijk iets langer dan een jaar.

https://www.nbb.be/nl/faq/sta-ik-op-de- ... anbetalers
"sowieso" schrijf je zo.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2018 16:21

Beste,
Het gaat hier niet om een wanbetaling hoor!!Alles netjes betaald en op tijd,het gaat over stopzetting na alle contractuele verplichtingen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 29 jun 2018 16:33

Sorry, er komen hier bijna uitsluitend mensen voorbij die op de zwarte lijst staan. :)

Van zodra de kredietinstelling dit schrapt dus. Als het op zich laat wachten moet je hen tot spoed aanmanen; alleen zij kunnen dit weghalen.
"sowieso" schrijf je zo.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jun 2018 16:38

Beste,
Ik begrijp u punt hoor!!,ik heb ondertussen iets opgezocht.
Het zou moeten zijn na 3maand en 8 dagen,die 8 dagen begrijp ik ook niet hoor.
Maar ik ga mij niet te veel afvragen in België.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 29 jun 2018 16:45

En waar staat dat precies? :)
"sowieso" schrijf je zo.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jun 2018 17:02

Beste ,
Bij de site van NBB,ik citeer:VOOR DE KREDIETOVEREENKOMST ZONDER WANBETALING:drie maanden en acht dagen na het einde van de kredietovereenkomst.
Indien niet juist,gelieve te corrigeren aub.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 jun 2018 17:12

geregistreerde gegevens automatisch na drie maanden en acht dagen na het einde van de leningsovereenkomst beëindigd.

Waarvoor de + 8 dagen, dit zal wel een reden hebben, maar hier is deze vraag nog nooit gesteld.

Alle kredieten moeten binnen de 8 dagen aangegeven worden, misschien heeft het met deze 8 dagen te maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 29 jun 2018 17:22

Hier dus: https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... rtermijnen

Dat is dus de termijn waarna de registratie volledig verdwijnt. Ik vermoed dat het mogelijk is om het nog voor deze termijn als afgesloten te markeren.
"sowieso" schrijf je zo.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 jun 2018 17:28

Dus hetgeen ik aanhaalde is juist dan 3maand en 8dagen!!.Zou vroeger ook kunnen,maar hoe?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 jun 2018 18:07

Dus hetgeen ik aanhaalde is juist dan 3maand en 8dagen!!.Zou vroeger ook kunnen,maar hoe?
Heb je al een mail gestuurd naar de NBB ,?

Zie zo net dat er veel vestingen nu gesloten zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 jun 2018 18:42

Beste,
Zoals dydimus schrijft”zo vlug kredietinstelling dit schrapt”.Het heeft geen zin te mailen naar NBB denk ik.Indien binnen 4 maand geen schrapping AS naar kredietinstelling!!!.Of gaat hetvanzelf?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 29 jun 2018 18:56

Beste,
Zoals dydimus schrijft”zo vlug kredietinstelling dit schrapt”.Het heeft geen zin te mailen naar NBB denk ik.Indien binnen 4 maand geen schrapping AS naar kredietinstelling!!!.Of gaat hetvanzelf?
Alles gaat daar automatisch, als bv de bank schrapt op 15/02/2018 dan mag je er zeker van zijn dat op 15/02/2019 je eraf bent, ook als je er op komt op 1/02 en je heeft nog steeds schulden dan ga je dag op dag 10 jaar nadien er automatisch ervan af !

Heb dit hier met mensen die faillissement gehad hebben gezien, en daar zijn ze correct in bij de NBB, de banken zelf durven wel eens wat weken of zelfs maanden wachten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#14 , 30 jun 2018 10:34

U kan zelf de positieve kredietecentrale van de NBB consulteren op basis van uw EID en kaartlezer. Zo kan u zelf opvolgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”